یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

رولت تخم مرغ و سبزیجات طرز تهیه

عکس, رولت تخم مرغ و سبزیجات طرز تهیه

به این غذا در زبان کره‌ای، گیِران ماری (GYERAN MARI) گفته می‌شود. گیران به معنی تخم‌مرغ است و ماری روشی است که املت پیچیده می‌شود. بنا بر ذائقه کره‌ای‌ها، رول تخم‌مرغ باید کمی شور پخته شود و به عنوان یک غذای سالم برای کودکانی که به مدرسه می‌روند هم عالی است. از طرفی گاهی آن را با یک کاسه برنج بخارپز سرو می‌کنند. می‌توانید مقداری سس گوجه فرنگی را روی رول‌های تخم مرغ بریزید، البته اگر با سلیقه شما جور در می‌آید. سایر مواد محبوبی که در طرز تهیه رولت تخم مرغ به کار می‌رود، شامل فلفل دلمه‌ای ریز خرد شده، هویج، کدو سبز، پیاز، ژامبون، گوشت خرچنگ، ​​ماهی تن کنسرو شده، جلبک دریایی بو داده است و این لیست حتی می‌تواند ادامه پیدا کند.

پیازچه: ۱ ساقه (خرد شده)

پنیر چدار یا موزارلا: برای تزیین روی رولت یا در صورت دلخواه استفاده در آن

تخم مرغ: ۳ عدد

هویج: ۱ عدد (خرد شده)

نمک: به میزان لازم

فلفل سیاه: به میزان دلخواه

طرز تهیه رولت تخم مرغ و سبزیجات کره ای، املت محبوب و سریع

ابتدا مایه املت را درست کنید. برای این کار تخم مرغ‌ها را در یک ظرف بشکنید و با چنگال کاملا به هم بزنید تا کف کند. نمک و فلفل را به اندازه دلخواه به آن اضافه کنید. هویج و پیازچه را ریز خرد کنید. از قسمت سبز پیازچه استفاده کنید. مواد را با هم مخلوط کنید.در یک تابه روغن بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید. البته می‌توانید از روغن کنجد هم استفاده کنید. وقتی روغن به اندازه کافی داغ شد، مایه تخم مرغ را در ماهیتابه بریزید، به طوری که کل سطح تابه را بگیرد. اجازه دهید تخم مرغ بپزد و سطح زیرین آن طلایی شود.

روی تخم مرغ را پنیر چدار یا پنیر موزارلا بریزید. حالا از یک سمت شروع به رول کردن تخم مرغ کنید و کل تخم مرغ داخل تابه را رولت کنید. طوری این کار را انجام دهید که لایه‌هایی که رول کرده‌اید، به هم بچسبند. با هر بار رول کردن، به آن فشار دهید. دوباره دو طرف رول را سرخ کنید تا طلایی شود. حرارت را قطع کنید و اجازه دهید رولت تخم مرغ و سبزیجات خنک شود. رولت را از تابه خارج کنید تا خنک شود. آن را به قسمت‌های مساوی و در اندازه دلخواه برش بزنید و سرو کنید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر