یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

زنان حامله چطوری سیستم ایمنی خود را تقویت کنند

عکس, زنان حامله چطوری سیستم ایمنی خود را تقویت کنند

یکی از راهکارهای طب سنتی برای تقویت سیستم ایمنی زن باردار استفاده از بخورهای پاک کننده و ضد عفونی گیاهی است. برای تهیه بخور گیاهی برای ضد عفونی کردن محیط خانه، درمان سرماخوردگی، سردرد، تنگی نفس، آسم و پاکسازی سینوس‌ها مقدار مناسبی از گیاهان آویشن شیرازی، پونه کوهی، نعناع، تخم گشنیز و اکالیپتوس را در ۲ لیتر آب در قابلمه بریزید و بگذارید به مدت ۱۰ دقیقه با درب بسته بجوشد و به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه زیر چادر یا پتو بخور بگیرید.

آهن یک ماده معدنی کلیدی است که به تقویت سیستم ایمنی بدن در دوران بارداری کمک می‌کند. آهن سطح انرژی را بالا می‌برد و مقاومت بدن در برابر استرس، عفونت و بیماری را افزایش می‌دهد. زنان باردار آهن را می‌توانند از سبزیجات سبز تیره، برگ (اسفناج ، کلم) دریافت کنند. غلات کامل؛ غلات غنی شده، ماکارونی و نان، مرغ و گوشت قرمز هم سرشار از آهن مورد نیاز برای تقویت سیستم ایمنی بدن زن باردار است.

اسفناج، گوجه فرنگی و کلم بروکلی جزو سه خوراکی در دسته سبزیجات بوده که سرشار از ویتامین C هستند. برای درمان بیماری‌های سرماخوردگی و آنفلوانزا و مصرف یک آنتی بیوتیک طبیعی شلغم پخته شده را همراه با عسل مصرف کنید. همچنین مصرف پیاز خام و سوزاندن آن می‌تواند به کشتن و از بین بردن میکروب‌ها و ویروس‌ها کمک کند. آلیسین و سولفور موجود در سیر خاصیت ضد میکروبی دارد. همچنین سیر می‌تواند باکتری استافیلوکوک را از بین ببرد. تهیه و مصرف آش عدس که به آن باید برنج نیم دانه، پیاز و پودر فلفل را هم اضافه کرد، می‌تواند بسیار کمک کننده باشد. همچنین پودر زردچوبه هم خاصیت ضد میکروبی و ضد باکتریایی دارد و اضافه کردن آن به غذاها و آش‌ها برای درمان بیماری‌های ویروسی بسیار موثر است.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر