یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آموزشی

زیاد کردن عمر موتور خودروی خود با این روش های راحت

عکس, زیاد کردن عمر موتور خودروی خود با این روش های راحت
یاد گرفتن موتور خودرو برای تمامی افرادی که خودرو دارند واجب و الزامی است . این راه کارهایی که به شما ارائه خواهیم کرد قدرت موتور شما را بهبود خواهد بخشید . برای افزایش سرعت وسیله نقلیه و تقویت موتور ماشین خود می‌توانید از قسمت های سنگین خودرو خلاص شوید و جایگزین های سبک‌تری پیدا کنید. این می‌تواند شامل برداشتن هرگونه وسایل اضافی در صندوق عقب و … باشد. با کاهش وزن کلی خودرو، خاصیت آیرودینامیکی آن را افزایش می‌دهید و به موتور اجازه می‌دهید تا انرژی را به طور موثرتری مصرف کند. اجسام سبک‌تر سریع‌تر از اجسام سنگین حرکت می‌کنند و این یک اصل فیزیک است. این حرکت شامل انتخاب‌های زیادی چون خلاص شدن از شر صندلی های اضافی در صورتی که به آنها نیاز ندارید و سرنشینان زیادی را با خود همراه نمی‌برید، تعویض پنجره های شیشه‌ای با نوع پلاستیکی یا تلقی، و حتی خارج کردن برخی از قسمت‌های داشبورد نیز می‌شود. حتی استفاده از دیسک‌های ترمز سبک‌تر نیز می‌توانند اختلاف وزن قابل ملاحظه ای با دیسک‌های معمولی ایجاد کنند.
نصب ورودی کیت هوای خنک (CAI):این گزینه شاید محبوب‌ترین راه برای افزایش قدرت اسب بخار و گشتاور موتور خودرو باشد زیرا در عین حال مقرون به صرفه نیز است. همه ما می‌دانیم که هوای سرد چگال‌تر است، به این معنی که مولکول های هوای بیشتری در واحد حجم وجود دارد بنابراین، هر چه هوای داخل موتور خودروی شما سردتر باشد، تعداد مولکول های موجود در هوا برای مخلوط شدن با سوخت و تولید انرژی بیشتر و بیشتر می‌شود.اساسا، عملکرد خودرو با هوایی تمیز و عمیق تر، توانایی موتور را برای تقویت شدن آن بیشتر افزایش می‌دهد و باعث تقویت موتور ماشین خواهد شد. این دقیقا عملکرد Cold Air Intakes است. اگر چه ممکن است مشکل کوچکی به نظر آید اما دمای هوا می‌تواند بر روی کارایی خودرو تاثیر بگذارد. کیت ورود هوای سرد جز سیستم‌های جانبی خودرو است که هوای سرد را وارد سیستم احتراق داخلی موتور می‌کند و به طور طبیعی، خودرو دمای هوا را به محض ورود به موتور تنظیم می‌کند، زمانی که موتور سرد است، هوای گرم و زمانی که موتور گرم است، هوای سرد وارد سیستم شده و به عبارتی باعث افزایش کارایی و تقویت موتور ماشین خواهند شد. این بدان دلیل است که هوای سرد متراکم‌تر از هوای گرم است، و این به معنی میزان بالاتر اکسیژن در هوا برای یک احتراق پر انرژی‌تر در داخل موتور است.
نصب کیت تزریق آب:یک کیت تزریق آب وظیفه دوگانه افزایش مسافت پیموده شده گاز اتومبیل را دارد و در عین حال رسوبات کربن را از بین می‌برد و در نتیجه محفظه احتراق را تمیز نگه می‌دارد. البته استفاده از سوخت با کیفیت عالی نیز همیشه موثر است. توجه داشته باشید که این تغییر باعث افزایش قدرت اسب بخار در موتور معمولی نخواهد شد و بالعکس؛ به تقویت موتور ماشین نیز کمک خواهد کرد. با این حال هنگامی که موتور خود را با سوپرشارژر یا توربو تکمیل می‌کنید، می‌توانید تفاوت چشمگیری در قدرت اسب بخار موتور خودرو ببینید. دقیقا مانند CAI، سوپرشارژرها و توربوشارژرها با افزایش منبع هوا در داخل موتور کار می‌کنند، در نتیجه باعث می شوند تا سوخت بیشتری مصرف و قدرت موتور افزایش یابد. تزریق مقادیری آب به صورت اسپری شده در داخل مانیفولد ورودی موتور نیز مخلوط سوخت و هوا را خنک‌تر می‌کند و در نتیجه راندمان حجمی موتور بهبود می‌یابد. این کار البته باعث مقدار کمی آلودگی و آسیب به موتور می‌شود اما برای کسانی که دوست دار سرعت و شتاب هستند، کاربرد دارد.
نصب سوپرشارژرها:یک سوپرشارژر، با فشرده کردن هوای ورودی به میزان بیشتری نسبت به فشار اتمسفریک، باعث ورود هوای بیشتر به موتور می‌شود بنابراین میزان سوخت بیشتری با هوا مخلوط شده که در نتیجه باعث تقویت موتور ماشین خواهد شد. سوپرشارژر قدرت خود را از طریق یک تسمه یا زنجیر از میل لنگ می‌گیرد، و با سرعتی برابر ۵۰۰۰۰ دور در دقیقه می‌چرخد (سریع تر از خود موتور ) تا هوا را وارد محفظه احتراق کند. فشرده شدن هوا جای بیشتری برای سوخت ورودی ایجاد می‌کند، که نتیجه اش احتراقی قوی تر است.
تقویت اگزوز خودرو :اگزوز وظیفه خارج کردن هوای موتور را دارد بنابراین زمانی که انفجار داخل اتاقک موتور صورت گیرد، دود و صدای ناشی از آن باید به ‌خوبی خارج شود. سیستم اگزوز خودرو از قسمت‌های مختلفی مثل مانیفولد دود، کاتالیزور و منبع اگزوز تشکیل ‌شده که می‌توانید با ارتقای هر کدام از این قسمت‌ ها قدرت موتور خودرو را افزایش دهید و به تقویت موتور ماشین. خود کمک کنید. برای تقویت این بخش می‌توانید از لوله‌های اگزوز تقویت‌ شده یا اسپرت استفاده کنید که به دلیل داشتن قطر بیشتر و مبدل کاتالیزور ارتقا یافته، قدرت خودرو را به مقدار قابل‌توجهی افزایش دهد. همچنین سعی کنید جنس لوله و مخزن اگزوز را از استیل صاف و صیقلی انتخاب کنید تا دود و جریان هوای خروجی، بتواند بدون اصطکاک و با شتاب زیادی از خودرو خارج شود.فیلتر برای ماشین نقش همان ریه های انسان را دارد. بدون عملکرد صحیح فیلترها، خودرو برای نفس کشیدن تلاش می‌کند و در نتیجه با مشکل روبرو می‌شود. با تمیز نگه داشتن فیلترهای هوا و سوخت، ماشین شما به طور مداوم حداکثر قدرت اسب بخار خود را خواهد داشت و به تقویت موتور ماشین کمک می کند.
انتخاب سر سیلندری صحیح:سعی کنید از سرسیلندرهایی استفاده کنید که به ازای هر سیلندر، هشت سوپاپ یا بیشتر دارند. این کار عملکرد موتور را به‌صورت فوق‌ العاده‌ای ارتقا می‌دهد و باعث تقویت موتور ماشین. خواهد شد. همچنین به دنبال یک پروفیل میل بادامک باشید که با سرسیلندرها سازگار باشد و حرکت صاف و هم پوشانی کافی ایجاد کند.جدیدترین مدل‌های اتومبیل دارای سیستم‌های رایانه ای از پیش نصب شده هستند که برای تنظیم کلیه فعالیت‌های خودرو طراحی شده اند. این سیستم ممکن است نسبت احتراق گاز، زمان بندی، ترمزهای ضد قفل و غیره را کنترل کند. شما می‌توانید تراشه‌های چیپ ست را پس از خرید خودرو خریداری کرده و با تراشه های نصب کارخانه جابه جا کنید. با هک شدن سیستم و غلبه بر تنظیمات کارخانه، این چیپ ست ها به کارایی بالا و عملکرد و تقویت قدرت موتور کمک می‌کنند.روان کننده‌های مصنوعی اصطکاک را کاهش می‌دهند و باعث افزایش عمر کلی موتور خودرو خواهند شد. در مقایسه با روغن های سنتی، روان کننده های مصنوعی در روانکاری قطعات وسیله نقلیه متحرک موثرتر هستند. این اثر بخشی به مقاومت روان کننده ها در برابر فشار شدید و گرما بستگی دارد. آنها همچنین از موتور خودرو در برابر آب و هوای شدید محافظت می‌کنند و در هنگام افت جیوه، عملکردی عالی دارند.اگر لاستیک های خودرو با کیفیت باشند، به سرعت و عملکرد خودرو کمک می‌کنند. همچنین باعث کاهش وزن خودرو و تقویت موتور ماشین خواهند شد.سعی کنید از سوخت باکیفیت و ترجیحا بنزین سوپر برای احتراق بهتر خودرو استفاده کنید. در صورت استفاده از بنزین معمولی با اکتان پایین موتور شما در زمان کارکرد در حالت تمام گاز دچار پدیده ضربه زدن در سیلندر می‌شود. بنابراین قبل از جرقه زدن شمع، مخلوط سوخت و هوا محترق شده و این هم باعث افت توان موتور و هم ضربه‌ های قوی در محدوده سر سیلندر خواهد شد.
سرویس دوره ای خودرو تنها به معنای تغییر قطعات فنی آن نیست بلکه تمامی موارد نظیر روغن ترمز، بنزین، هواکش‌ها و غیره نیز باید بررسی شوند. از همین رو هر چه بیشتر به جزئیات خودرو بپردازید، عملکرد فنی خودرو نظیر شتاب و قدرت بیشتر به حداکثر خود نزدیک می‌شود. توجه کنید که در فواصل زمانی منظم سرویس‌های دوره‌‌ای را انجام دهید تا موتور را در نزدیک‌ ترین حالت مطلوب خود تقویت کنید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر