یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

ساخت کاغذ روغنی در خانه و جایگزین آن و ترفندها

عکس, ساخت کاغذ روغنی در خانه و جایگزین آن و ترفندها

اگر می خواهید شیرینی درست کنید و کاغذ روغنی در دسترس ندارید می توانید در منزل کاغذ روغنی درست کنید. در این پست مصارف کاغذ روغنی و روش ساختن آن، جایگزین کاغذ روغنی ، نحوه انداختن ماغذ روغنی و … را به شما آموزش می دهیم.

نحوه انداختن کاغذ روغنی در قالب :برای اینکه کاغذ روغنی دقیقا هم اندازه کف قالب یا سینی فر باشد، یک ورق از آن را روی سطح صافی پهن کرده و قالب مورد نظر را روی آن قرار دهید. با استفاده از یک مداد دور تا دور قالب بکشید و سپس قالب را برداشته و از روی جایی که با مداد علامت زدید قیچی کنید. با این روش در مصرف این محصول نیز صرفه جویی شده و همچنین گوشه های اضافه آن موجب بد شکل شدن کیک شما نمی شود.

مصارف کاغذ دیواری :

*با استفاده از کاغذ روغنی برای کیک دیگر نیازی به چرب کردن قالب و یا سینی فر ندارید که در این صورت در مصرف روغن نیز صرفه جویی می شود.

*با استفاده از این ابزار می توانید با خیالی آسوده انواع شیرینی، کیک، پیتزا و … را در فر تهیه کنید و نگران چسبیدن غذا به کف سینی فر یا قالب نباشید.

آموزش درست کردن کاغذ روغنی : کاغذ کاملا سفید (بدون خط و نوشته) در سایز دلخواه مثلا A4 را به اندازه قالب یا سینی برش بزنید.دستمال کاغذی تمیز را دو طرف کاغذ بکشید تا از گرد و خاک احتمالی پاک شود.کاغذ را کف سینی یا قالب گذاشته و مقدار کمی روغن را با فرچه یا پنبه تمیز روی کاغذ پخش کنید.با دستمال کاغذی روغن اضافه را بگیرید.طرف دیگر کاغذ را هم با فرچه روغن بمالید.طرف دیگر کاغذ و سینی را هم دستمال کاغذی بکشید تا روغن اضافه آن گرفته شود. در صورتی که فرچه یا پنبه ندارید با انگشت روغن را روی سطح کاغذ بمالید.

آموزش جدا کردن کاغذ روغنی از کیک :  اگر کاغذ روغنی به کیک چسبیده، می توانید کاغذ روغنی را از قسمت بیرونی به ملایمت با اسپری کردن آب کمی مرطوب کنید. بعد از کمی صبر کردن خیلی راحت جدا می شود.

روش جایگزین کاغذ روغنی و آموزش روغن جادویی : برای پخت کیک در قالبهای طرح دار که شیارهای زیاد دارند نمی توان از کاغذ روغنی استفاده کرد. بهترین روش برای جلوگیری از چسبیدن کیک به قالب استفاده از روغن جدا کننده است. مقادیر مساوی از آرد، کره و روغن مایع را با هم مخلوط کنید. مثلا یک قاشق کره، یک قاشق روغن مایع و یک قاشق آرد.با فرچه سطح داخلی قالب را با این مخلوط آغشته کنید و با خیال راحت مایه کیک را در قالب بریزید. کیک پس از پخت به راحتی از قالب جدا خواهد شد.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر