یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

ساده ترین درمان های زخم معده در منزل

عکس, ساده ترین درمان های زخم معده در منزل

شیرین بیان : شیرین بیان از ادویه‌های محبوب است که بومی منطقه مدیترانه و آسیا محسوب می‌شود. مردم از صد‌ها سال پیش از شیرین بیان در دارو‌های سنتی بهره می‌بردند. برخی افراد تصور می‌کنند که مصرف ریشه شیرین بیان می‌تواند به رفع و پیشگیری از زخم‌ها کمک کند.

عسل : عسل شیرین کننده محبوب طبیعی در سراسر دنیا و آمریکا است. افرادی که به طور منظم از عسل استفاده می‌کنند به احتمال قوی از فواید بی نظیر آن برای سلامتی بسیار لذت می‌برند.یک بررسی در سال ۲۰۱۶ نشان داد که عسل مانوکا اثرات ضد میکروبی در برابر هلیکوباکتر پیلوری دارد. این مطالعه نشان داد که عسل می‌تواند برای درمان زخم معده موثر باشد.

زنجبیل : بسیاری از افراد بر این باورند که زنجبیل دارای اثرات محافظت کننده دستگاه گوارش است. برخی دیگر هم از آن برای درمان زخم معده و مشکلات گوارشی همچون یبوست، نفخ و سو هاضمه استفاده می‌کنند.مشاهده نتایج برخی آزمایش‌ها در سال ۲۰۱۳ نشان داد که زنجبیل می‌تواند به درمان زخم‌های گوارشی ناشی از هلیکوباکتر پیلوری کمک کند. مصرف زنجبیل ممکن است از بروززخم‌های که به وسیله مسکن‌های غیر استروئیدی ایجاد می‌شوند پیشگیری کند. البته بسیاری از نتایج آزمایش‌ها ازتحقیقات حیوانی حاصل شده است، بنابراین خیلی دقیق نمی‌توان اذعان داشت که آیا اثرات مشابهی روی انسان دارند یا خیر.

زرد چوبه : زرد چوبه ادویه زرد رنگ محبوبی که در هند و جنوب غربی آسیا به میزان زیادی استفاده می‌شود اوریه‌هایی نظیر فلفل‌های چیلی و زرد چوبه حاوی ترکیبی به نام کورکومین است. محققان به دلیل خواص و مزایای سلامتی فراوان آن مرتبا در حال تحقیق در رابطه با خواص شگفت انگیز این ماده خوراکی هستند.نتایج یک بررسی در سال ۲۰۱۳ نشان داد که کورکومین فعالیت‌های ضد باکتریایی و آنتی اکسیدانی دارد که ممکن است به پیشگیری از زخم معده کمک کند. البته آزمایش‌های انجام شده بر روی انسان‌ها بسیار محدود است.در حقیقت برای بررسی چگونگی تاثیر زرد چوبه در درمان زخم معده نیازمند تحقیقات بیشتری می‌باشیم. با این وجود نتایج اولیه، مطلوب بوده است. دانشمندان امیدوارند که زردچوبه بتواند به درمان علائم زخم معده و درمان زخم‌های دیگر کمک کند.

سیر :سیر در بسیاری از نقاط دنیا یک طعم دهنده محبوب برای غذا است. خواص ضد میکروبی و ضد باکتریایی دارد که برای مبارزه با عفونت‌ها بسیار مفید است.برخی تحقیقات از اثرات سیر در درمان زخم‌های گوارشی حمایت می‌کنند. به عنوان مثال یک پژوهش در سال ۲۰۱۶ که بر روی حیوانات انجام شده بود نشان داد که سیر می‌تواند در جلوگیری از بروز زخم‌ها مفید عمل کند و سرعت درمان را بهبود بخشد.با توجه به مرور آزمایش‌هایی در سال ۲۰۱۵، سیر ممکن است به پیشگیری از رشد هلیکوباکتر پیلوری کمک کند.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر