یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

سالاد سزار رستورانی و سس آن را در خانه درست کنید

عکس, سالاد سزار رستورانی و سس آن را در خانه درست کنید

اگر می خواهید یک سالاد مجلسی و خوشمزه درست کنید که می تواند حتی به جای شام سرو شود سالاد سزار بهترین گرینه است. ظاهر زیبای این سالاد بسیار اشتها برانگیز است. مواد زیر برای چهار نفر نوشته شده است که می توانید بسته به تعداد مهمانان خود آن را افزایش دهید.

پنیر پارمیزان ۶ قاشق غذاخوری ، سس خردل ۱ قاشق چایخوری
کاهو یک بوته متوسط ، فیله مرغ ۸ عدد
نان تست ۲ عدد ، سیر ۲ عدد
لیمو ترش ۱ عدد ، روغن زیتون ¼ فنجان
سس مایونز ¾ فنجان ، مغز گردو ۱ قاشق غذاخوری ، نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی

اولین کار اماده کردن فیله های مرغ می باشد. شما می توانید به سه روش فیله های مرغ را برای سالاد سزار آماده کنید؛ روش اول گریل کردن فیله های مرغ ، روش دوم آبپز کردن فیله های مرغ و روش سوم سوخاری کردن فیله های مرغ است.به انتخاب خود می توانید یکی از روش های اماده کردن فیله های مرغ را انجام دهید و تا اماده شدن مواد سالاد فیله های مرغ را کنار بگذارید. در مرحله دوم سس سالاد را آماده می کنیم، برای این منظور یکی از سیرها را پوست گرفته و با رنده ریز داخل یک کاسه مناسب رنده می کنیم.در ادامه سس مایونز را به همراه سس خردل و ۲ قاشق غذاخوری از پنیر پارمیزان به کاسه اضافه می کنیم. در ادامه آب لیمو ترش را گرفته و به مواد سس اضافه کنید. در پایان مقداری نمک و فلفل سیاه به سس اضافه می کنیم و مواد را خوب مخلوط می کنیم تا سس یکدست شود.پس از اینکه سس آماده شد آنرا در یخچال قرار می دهیم. روغن زیتون را داخل یک تابه مناسب می ریزیم و سیر باقیمانده را رنده کرده و به روغن زیتون اضافه می کنیم. سیر را کمی تفت می دهیم تا نرم شود سپس نان های تست را به شکل مکعب های کوچک برش می زنیم و سیر اضافه می کنیم.نان تست را کمی تفت می دهیم تا طعم دار و برشته شود سپس تابه را از روی حرارت بر می داریم و کنار می گذاریم.در مرحله آخر کاهو را به سلیقه خود خرد می کنیم و داخل ظرف سالاد می ریزیم. در ادامه تکه های نان تست و فیله های مرغ را هم اضافه می کنیم.در آخر هم سس سالاد را روی مواد می ریزیم و با مواد به خوبی ترکیب می کنیم، سپس روی سالاد را با مغز گردوی خرد شده و پنیر پارمیزان تازه تزیین می کنیم. برای زیباتر شدن سالاد می توانید از زیتون ، ذرت کنسروی و گوجه گیلاسی هم استفاده کنید.

طرز تهیه سس سزار:

مواد لازم سس سزار
سس مایونز ۳۰۰ گرم
سس خردل ۱۰۰ گرم
زرده تخم مرغ ۲ عدد
پنیر پارمسان ۵۰ گرم
پوره سیر ۱ قاشق چایخوری
سس ورچستر ۲۰ گرم
روغن زیتون بدون بو ۱۰۰ گرم
نمک و فلفل سیاه ۱ قاشق چایخوری

برای تهیه سس سزار رستورانی ابتدا سس مایونز را داخل کاسه ای بزرگ می ریزیم و سس ورچستر را به آن اضافه می کنیم و با همزن دستی آن ها را هم می زنیم تا یکدست شوند.بعد ۳ الی ۴ عدد سیر را پوست می گیریم.حالا آنرا می شوییم و با رنده ریز رنده می کنیم، سپس ۱ قاشق چایخوری از پوره سیر را به مواد اضافه می کنیم. در ادامه تخم مرغ ها را داخل پیاله ای اول می شکنیم و زرده و سفیده ها را جدا در کاسه ای می ریزیم.سپس در صورت سالم بوده زرده ها را به مواد سس می افزاییم و با همزن خوب آن ها را مخلوط می کنیم. در ادامه سس خردل را به همراه فلفل سیاه،نمک و پنیر پارمسان و روغن زیتون اضافه می کنیم و همگی مواد را با همزن دستی خوب مخلوط می کنیم.می توانید از ابتدا همگی مواد را به همین ترتیبی که اشاره کردم داخل کاسه بریزید و در آخر با گوشتکوب برقی آن ها را میکس کنید و یا داخل پارچ میکسر بریزید(روغن را بعد از اینکه مواد در میکسر ،میکس شدند اضافه کنید) و میکس شده تحویل بگیرید.البته می توانید از کمی آبلیمو تازه نیز در این ترکیب استفاده کنید.بعد سس آمده شده را در ظرفی می ریزیم و درب آن را می بندیم و داخل یخچال قرار می دهیم تا خودش را کمی بگیرد و آنوقت می توانید سس سزار خونگی را استفاده کنید.نوش جان

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر