یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

سبزی پلو با ته دیگ کیلکا سوخاری شده

عکس, سبزی پلو با ته دیگ کیلکا سوخاری شده

برای سرو کردن، برنج را با ته‌دیگ به شکل قالبی از قابلمه جدا کنید و در دیس مورد نظر برگردانید. مواد لازم برای این غذای خوشمزه :

کره…………. ۵۰ گرم

ماهی کیلکا……………. ۵۰۰ گرم

آرد……….. ۲ قاشق سوپ خوری

زردچوبه…………….. ۱ قاشق چای خوری

سبزی پلویی (تره، جعفری، گشنیز، شوید و سیر خرد شده)……………..۴۰۰ گرم

برنج…………. ۳ پیمانه

روغن…………… ۳/۴ پیمانه

نمک و فلفل و روغن………….. به مقدار لازم

 

ابتدا برنج را شسته و با مقداری نمک در آب خیس کنید. حدود دو ساعت برای خیس کردن برنج کافی است. در قابلمه‌ای مناسب آب ریخته، روی حرارت بگذارید تا جوش بیاید. بعد از جوش آمدن آب، برنج را از آب نمک خارج کرده و به آب جوش اضافه کنید تا نرم شود، سپس آبکش کنید.

سبزی را پس از شستن و خرد کردن در داخل دستمال پارچه‌ای خوب خشک کرده و با برنج آبکش‌شده مخلوط کنید.ماهی کیلکا را پاک کنید، به این صورت که سر و دم ماهی را جدا کنید و بعد با فشار دادن روی شکم ماهی، دل و روده آن را از قسمت سر بیرون بکشید، سپس ماهی‌ها را در سبد بریزید و بشویید.

وقتی همه ماهی‌ها را به این صورت آماده کردید، آن‌ها را به آرد مخلوط‌شده با زردچوبه، نمک و فلفل آغشته کنید.ته قابلمه‌ای را که می‌خواهید سبزی‌پلو را در آن درست کنید، چرب کرده و ماهی‌ها را به حالت گرد در کف قابلمه بچینید. بعد از اینکه کف قابلمه را که از ماهی پر کردید، روی آن کمی برنج ریخته و کناره‌ها و دیواره‌های قابلمه را هم ماهی بچینید، در واقع ماهی‌ها را باید در همان یک کم برنج فرو کنید تا همه ماهی‌ها در دیواره قابلمه قرار گیرند.باقی‌مانده برنج و سبزی را در قابلمه ریخته و روی حرارت بگذارید. وقتی همه برنج را ریختید، کمی روغن و کره اضافه کنید و دم‌کنی بگذارید. حدود یک ساعت حرارت بدهید تا برنج دم بکشد و ماهی‌ها برشته و ته‌دیگ شوند؛ در واقع شما سبزی‌پلویی دارید با ته‌دیگ ماهی کیلکا.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر