یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آموزشی

سبز کردن لبو برای هفت سین امسال

عکس, سبز کردن لبو برای هفت سین امسال

یک تغییر شگفت در سفره هفت سین و یک سبزه بسیار خوش رنگ و زیبا با لبو…. برای داشتن این سبزه در نوروز امسال با این آموزش در یاس فان همراه شوید. برای این سبزه شما نیاز به یک چغندر لبویی دارید که باید کاملا سالم باشد و با ریشه باشد .آن را شسته و در یک کیسه نایلونی بگذارید و در آن را گره بزنید. این کار برای ریشه‌زایی سریع‌تر لبو است. روی کیسه یکی دو سوراخ ایجاد کنید تا لبو بتواند نفس بکشد.

سپس آن را در دمای اتاق قرار دهید.چغندر بعد ازچند روز شروع به جوانه زدن می‌کند. وقتی ریشه زد، آن را داخل یک ظرف آب بگذارید. ریشه‌های قرمز رنگ چغندر به تنهایی زیبا هستند، پس بهتر است برای لبو یک تنگ شیشه‌ای بلند انتخاب کنید، طوری که دهانه‌اش متناسب با قطر میوه لبو باشد تا زیبایی ریشه‌ها هم نمایان باشد.

می‌توانید هر ۱۵ روز یک‌بار برحسب بزرگی گلدان به اندازه نوک قاشق چایخوری از کود‌های آپارتمانی (پودری یا مایع) برای قوی‌تر شدن برگ‌ها استفاده کنید.

بعد از یی‌ماه شما یی سبزه ایستاده با برگ‌های زیاد و ساقه‌های قرمز رنگ جذاب خواهید داشت.درست است که برای گذاشتن این سبزه در سفره هفت سین کمی دیر شده است، اما برگ‌های این سبزه خاص می‌تواند خانه شما را زیبا کند و تا ۴ ماه برای شما ماندگاری داشته باشد.فراموش نکنید که مثل همیشه گلدان را باید در نور مناسب قرار دهید. درصورت کدرشدن آب گلدان هر ۲-۳ روز یک‌بار آب آن را عوض کنید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر