یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

سرگیجه بیماری قلبی و زانو درد مهم ترین عوارض تردمیل

عکس, سرگیجه بیماری قلبی و زانو درد مهم ترین عوارض تردمیل
تردمیل در کنار تمام خواصی که برای چربی سوزی و لاغری دارد ضررهایی هم دارد که کمتر درباره ی آن صحبت می شودو. بهتر است پیش از شروع یک ورزش از خطرات آن اطلاعات کافی داشته باشیم و آگاهانه ورزش کنیم.
تردمیل های شیب دار برای سلامتی مفید نیستند. کسانی که از انواع شیب‌دار تردمیل به صورت نامناسبی استفاده می‌کنند، هم به آسیب مفاصلی چون زانو، مفصل لگن و مچ پا دامن می‌زنند و هم به طور ناخودآگاه شدت ورزش را بیشتر می‌کنند و با خطر بیماری‌های قلبی مواجه می شوند.
ضرر به عضلات تحتاتی ، سرگیجه ، آسیب دیدن زانو ها و غیره از ضررهای استفاده از تردمیل هستند. یکی دیگر از مضرات تردمیل ، آسیبِ عضلاتِ اندامِ تحتانی به‌ویژه در ناحیه ران و پشتِ‌ران و ساقِ‌پاست. این موضوع نیز به علت کار کشیدن زیاد از این گروه از عضلات در هنگام کار با تردمیل است؛ چون در هنگام کار با تردمیل، مسافت پیموده شده از نظر ظاهری مخفی مانده و فرد بیش از حد از بدنش کار می کشد.
تردمیل ممکنست موجب بیماری های قلبی شود. چون دستگاه تردمیل در فضای بیرون از منزل و فضای آزاد نیست، رطوبت و گرما و میزان تعریق به هم ریخته و موجب بروز شوک گرمایی یا افت فشار خون خواهد شد. پس باید مراقب دمای اتاق باشید. حتی میتوانید پنجره را برای چند دقیقه باز کنید.
یکی دیگر از مضرات تردمیل آسیب زدن به زانوست. با ورزش تردمیل زانو ها نقطه‌ای از بدن هستند که بیشترین بار و وزن بدن را تحمل می‌کنند. وقتیکه شما در مدت زمان طولانی، فشار مداومی به زانو وارد می کنید یا در مدت زمان کم، فشار زیادی بر آن تحمیل میکنید میتوانید دچار مشکلات زانو مثل آرتروز شوید. با تردمیل غضروف ساییده می‌شود و درد و مشکلات دامنه حرکتی مفصل به وجود می‌آید.
یکی دیگر از مضرات تردمیل افزایش سرگیجه هاست. کسانی که به استفاده از تردمیل عادت ندارند ممکنست به انواع سرگیجه دچار شوند یا از روی دستگاه سقوط کرده و دچار عوارض ثانویه شوند. افراد در هنگام پیاده روی میتوانند تعادل خود را حفظ کنند، اما نمی‌توانند روی تسمه تردمیل خیلی تعادل داشته باشند.
مشکلات روانی‌:کاربرد کورکورانه تردمیل خستگی منفی می‌آورد که یا به دل‌زدگی و کنار گذاشتن تردمیل ختم می‌شود. اگرجابه‌جایی قدم روی تردمیل با حرکت تسمه آن ناهماهنگ باشد، در زانوی فرد شوک ایجاد می‌شود. این خستگی عجیب و زیاد کار کشیدن در بدن گاهی باعث افسردگی و مشکلات روانی خواهد شد. پس آهسته و پیوسته ورزش کنید و توقع نداشته باشید یک هفته ای به وزن ایده آل تان برسید.گرفتن دستگیره های تردمیل برای سلامتی خطرناک بوده و موجب کشش عضلات خواهد شد. این دستگیره ها ممکن است موجب کاهش شدت ورزش و درنتیجه کالری سوزی کمتری شود. همچنین دستگیره ها هنگام ورزش حالت و وضعیت طبیعی بدن را به هم می‌ریزد. افزایش خطر کشیدگی عضلات و کاهش هماهنگی و تعادل از دیگر مضرات تردمیل و دستگیره های آن است.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر