یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

سلطان پلو خورشتی دلچسب برای همه

عکس, سلطان پلو خورشتی دلچسب برای همه

این غذا بسیار خوشمزه است و برای کسانی  دلچسب است که از مزه ی گوش خورشتی خوششان نمی آید . این غذا با گوشت چرخ شده ی قلقلی و سیب زمینی سرخ شده درست می شود و چاشنی آن آبغوره است. آرد نخودچی و زعفران و گوجه از دیگر مواد این خورشت می باشد. این خورشت با برنج سرو می شود.

مواد لازم :

نمک، فلفل سیاه ، زردچوبه، پودر سیر، دارچین به مقدار لازم

گوجه فرنگی ۳ عدد…………….آرد نخودچی ۱ ق غذا خوری

گوشت چرخ کرده ۲۵۰ گرم………….جعفری ساطوری شده ۳ ق غذا خوری

پیاز ۲ عدد…………………رب ۱/۲ ق غذا خوری

سیب زمینی ۳ عدد………………..آبغوره یا آبلیمو به مقدار لازم

برنج ۲ پیمانه…………………..زعفران به مقدار لازم

آموزش:

ابتدا یکی از پیازها را پوست بگیرید و رنده ریز بزنید سپس آب آنها را بگیرید و گوشت را داخل یک کاسه ریخته و به همراه آرد نخودچی و ادویه ها به غیر از دارچین و جعفری خوب مخلوط کنید مواد را ورز دهید تا گوشت منسجم شود .

سپس در ادامه از مواد برداشته و در دست قلقلی کنید و آنها را روی یک سینی قرار دهید و برای یک ساعت داخل یخچال بگذارید تا منسجم تر شود و مزه ها به خورد هم بروند.بعد از گذشت زمان استراحت باید آنها را سرخ کنید دقت کنید اگر زمان کافی برای استراحت به قلقلی ها ندارید آنها را برای ۱۵ دقیقه در فریزر قرار دهید تا منسجم شود.

حالا داخل یک تابه مقداری روغن ریخته و صبر کنید تا داغ شود و گوشت قلقلی ها را در داخل روغن داغ سرخ کنید.در ادامه یکی از پیازهای باقی مانده را نگینی ریز یا رنده ریز بزنید و داخل تابه ریخته و صبر کنید تا کمی نرم شود سپس روغن و زردچوبه و فلفل سیاه اضافه کنید و تفت دهید در ادامه گوجه فرنگی ها را میکس کنید و یا همان پوره کنید و به همراه پیاز و کمی نمک و دارچین تفت دهید تا آب گوجه کشیده شود و بعد رب را اضافه کنید و تفت داده تا بوی خامی رب گرفته شود.

گوشت قلقلی ها را داخل سس قرار دهید و کمی آب به آن اضافه کنید و بگذارید با حرارت ملایم سس غلیظ شود در ادامه سیب زمینی ها را خلالی کنید و داخل روغن با کمی نمک سرخ کنید.

سپس برنج را روی حرارت قرار دهید و بعد آبکش کنید کف قابلمه کمی روغن و زعفران بریزید و برنج را دم بگذارید و در انتها کمی آبغوره یا آب لیموترش به قلقلی ها اضافه کنید و به همراه برنج و سیب زمینی سرو کنید. نوش جان

 

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر