یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

سی ال ای چربی سوز تر است یا ال کارنیتین

عکس, سی ال ای چربی سوز تر است یا  ال کارنیتین

همان طور که میدانید یکی از بهترین و شناخته ترین مکمل های چربی سوز در بدنسازی ال کارنیتین است که در پستهای قبلی درباره آن نوشته ایم. حال سوال اینجاست قرص سی ال ای چربی سوز تر است یا ال کارنیتین؟

CLA یک اسید چرب طبیعی است که در گوشت و محصولات لبنی یافت می‌شود. این ماده یک اسید چرب ضروری به شمار نمی‌آید و از این رو لازم نیست آن را حتما از طریق رژیم غذایی برای بدن تامین کرد. اما CLA به عنوان یک مکمل ورزشی یکی از محبوب‌ترین مکمل‌ها برای چربی سوزی است که طرفداران زیادی دارد. افزایش متابولیسم، کاهش میزان چربی بدن، افزایش بافت عضلانی بدون چربی و کمک به کاهش وزن از جمله مهم‌ترین مزایای مصرف CLA محسوب می‌شوند. مصرف مکمل CLA می‌تواند در کمک به کاهش سطح تری‌گلیسیرید و کلسترول خون نیز موثر عمل کرده و سیستم ایمنی بدن را نیز تقویت نماید.

این مکمل برای لاغری بسیاری محبوب است چرا که مکمل چربی سوزی بدون کافئین بوده و موجب می‌شود مصرف کنندگان از این محصول برای سوزاندن چربی و دستیابی سریع‌تر به نتیجه استفاده کنند و دیگر نگران عوارض کافئین نباشند. مکمل‌های سی ال ای عموما به صورت سافت ژل توزیع می‌شود و هر قرص حاوی بین ۱۰۰۰ تا ۱۳۰۰ میلی گرم سی ال ای (CLA) است. میزان مصرف این مکمل ۱ تا ۳ بار در روز است که باید طبق مشاوره با پزشک یا داروساز مصرف شود.

دوز مصرفی این مکمل حدود ۳ گرم در روز است و مقدار کمی از آن برای از بین بردن چربی کافی است. همانند مکمل ال کارنیتین مصرف بیش از مقدار تجویز شده مزیت اضافه‌ای به همراه ندارد. بدن شما تنها مقدار لازم را سوزانده و از آن استفاده می‌کند.

موارد زیر از جمله مهم‌ترین فواید مصرف مکمل ال کارنیتین هستند:

جلوگیری از خستگی و کوفتگی عضلات پس از تمرین‌های ورزشی
افزایش انرژی و بهبود عملکرد در ورزش‌های استقامتی
کمک به بهبود سندرم خستگی مزمن
موثر در چربی‌سوزی و کاهش وزن
جلوگیری از تحلیل ماهیچه‌های بدن
بهبود بیماری‌های قلبی عروقی
بهبود اختلال حافظه و آلزایمر
دارای اثرات آنتی اکسیدانی
تقویت بافت عضلانی
به منظور خرید ال کارنیتین و به طور کلی کلیه مکمل‌های بدنسازی بهتر است از مراکز معتبری همچون داروخانه اقدام نمایید تا محصول اوریجینال و اصل در اختیار شما قرار گیرد.

مصرف ال کارنیتین و CLA با هم

مصرف این دو مکمل ال کارنیتین و CLA با هم باعث چربی سوزی قوی می‌شوند. بسیاری از افراد این دو مکمل را برای لاغری سریع تر و رسیدن به اندام دلخواه خود، با هم مصرف می‌کنند. دلیل این کار این است که این دو مکمل هر کدام به طور مجزا ویژگی‌هایی در راستای کاهش وزن و لاغری دارند که در کنار هم بهتر عمل می‌کنند.

مکمل ال کارنیتین سطح انرژی را افزایش داده و به شما کمک می‌کند سنگین تر و طولانی تر در باشگاه ورزش کنید و همچنین احساس راحتی و عدم وجود خستگی و درد عضلات پس از اتمام تمرینات داشته باشید. این مکمل همچنین موجب می‌شود چربی‌ها شکسته شده و حرکت کرده و با انجام ورزش چربی سوزی انجام شود. مکمل ال کارنیتین در زمان ورزش به بازیابی، تامین اکسیژن به عضلات با افزایش تولید گلبول‌های قرمز، کاهش درد عضله و خستگی با افزایش جریان خون و تولید اکسید نیتریک کمک می‌کند.

همچنین مکمل ال کارنیتین با کاهش اشتها به رعایت رژیم لاغری همراه با ورزش که نقش مهمی در کاهش وزن دارد، کمک شایانی می‌کند. سی ال ای در شکستن سلول‌های چربی عالی عمل می‌کند. در حقیقت، هنگامی که ال کارنیتین ترکیب می‌شود، چربی‌ها بسیار سریع‌تر و کارآمد‌تر تجزیه می‌شوند. CLA همچنین دارای خاصیت بهبود توده عضلانی است و این مزیتی عالی برای کسانی است که می‌خواهند عضلات آنها سریع شکل بگیرد.

بهترین راه مصرف دو مکمل ال کارنیتین و مکمل سی ال ای، شروع با دوز پایین است. پس از آن به تدریج دوز این دو مکمل را افزایش داده تا بدن بتواند آن را تحمل کند.

نحوه مصرف همزمان ال کارنیتین و CLA

تا به اینجای مقاله به این پرسش پاسخ دادیم که مصرف ال کارنیتین با چه مکمل دیگری پیشنهاد می‌شود؟ گفتیم که CLA بهترین مکملی است که در کنار ال کارنیتین می‌توان از آن بهره گرفت. اما چگونه؟ در جواب این سوال باید گفت که چگونگی مصرف این دو مکمل در کنار یکدیگر کاملا بستگی به دوز مصرفی شما دارد. ال کارنیتین و سی ال ای در دوزهای مختلف ۵۰۰، ۱۰۰۰، ۱۶۰۰، ۲۰۰۰ میلی گرم و غیره در بازار وجود دارند. در مورد نحوه مصرف آنها حتما باید با مربی ورزشی خود مشورت کنید تا وی راهنمایی‌های لازم را در اختیار شما قرار دهد.

به طور کلی ال کارنیتین و CLA را باید با فاصله نیم ساعت از یکدیگر یک ساعت قبل از شروع تمرینات ورزشی مورد مصرف قرار داد تا به نتیجه مطلوب رسید. مثلا اگر از ال کارنیتین و سی ال ای در دوز ۱۰۰۰ میلی گرم استفاده می‌کنید، می‌توانید از هر کدام از آنها به تعداد ۲ قرص مصرف نمایید تا همزمان با ورزش، چربی‌سوزی و کاهش وزن نیز برای شما اتفاق بیفتد. با این حال باز هم تاکید می‌کنیم که پیش از اقدام به خوردن این مکمل‌ها حتما با پزشک یا مربی بدنسازی مشورت نمایید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر