یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

شامپوی ضد ریزش مو در طب سنتی چیست

عکس, شامپوی ضد ریزش مو در طب سنتی چیست
طب سنتی به شدت مخالف شامپوهای گران قیمت شیمیایی برای درمان ریزش مو ها است و بنا بر طب سنتی سعی کنید از شویندهای طبیعی و صابون‌های فاقد مواد قلیایی قوی مانند صابون زیتون طبیعی برای شستن موی سر خود استفاده کنید. پودر سدر، مورد، خطمی، بابونه و حنا را به مقدار مساوی با هم مخلوط کنید و حداقل هفته‌ای یک مرتبه با این ترکیب که با مقداری آب ولرم آن را به شکل خمیر رقیق درآورده‌اید، موهای خود را به آرامی ماساژ دهید و اجازه بدهید این ترکیب گیاهی برای مدت ۵ دقیقه بر روی موهای شما بماند و بعد، موهای خود را به آرامی با آب ولرم بشوئید.

استفاده از سدر برای شستشو : شستشو با پودر این گیاه به ویژه برای افرادی که پوست و موی چرب دارند توصیه می شود این ترکیب اثرات ضد عفونی کنندگی و پاک کنندگی قوی دارد.

گیاه ختمی شوینده طبیعی :قسمت های مختلف این گیاه برای شستشوی مناسب است این گیاه در کنار آب لعاب ایجاد می کند که باعث رفع خشکی و شکنندگی پوست و مو می گرد و تأثیر پاک کنندگی مناسبی نیز دارد و در بسیاری موارد استفاده از سدر و خطمی کنار هم توصیه شده است.

گل سرشور مفید برای تقویت موها
برای شستشو و تقویت موهای چرب بکار می رود ولی نباید مدت طولانی روی سر بماند در زمان شستشو نیز باید به آرامی و بدون کشیده شدن موها و با ریزش آب ملایم شسته شود می توان این گل را با لعاب حاصل از کتیرا یا خطمی همراه کرد.
بهترین روش آن است که مقدار مناسب از ترکیب پودر شده را چندین ساعت در آب جوش خیسانده و از آب کاملاً صاف شده آن بجای شامپو استفاده کرد.
از منظر طب سنتی، گل سرشور تقویت کننده، بلند کننده و ترمیم ‌کننده موهاست و با استفاده از این شوینده گیاهی معمولاً چربی‌ها کاملا پاک می‌شوند. البته می‌توان بعد از آن، از شامپو هم استفاده کرد.
معرفی یک شامپوی طبیعی
می توانید گاهی از ترکیب به عنوان شامپو یا صابون برای شستشوی سر و بدن استفاده نمود:
سدر (۳۰۰گرم)، مورد (۱۵۰گرم)، حنا بی رنگ (۲۵گرم)، کمی روغن زیتون، ۱ استکان آب کرفس، ۲ قاشق غذاخوری سرکه را مخلوط و با آب و یا عرق شاهتره بصورت رقیقدر آورید. مخلوط فوق بعنوان شوینده ۱۵ الی ۲۰ دقیقه روی سر و بدن بماند. سپس شسته شود.
شستن سر با ترکیب صابون شغاری + خاکستر چوب + آب نارنج بجای شامپو برای موهای چرب

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر