یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

طرز تهیه تارت پیاز و پنیر

عکس, طرز تهیه تارت پیاز و پنیر

برای درست کردن تارت به مواد زیر نیاز دارید :

۴۵ گرم پیاز خلالی شده ……………۲ قاشق سوپخوری دانه‌ی خردل.

۲ عدد تخم‌مرغ…………..یک عدد زرده‌ی تخم‌مرغ

۳۰۰ میلی‌لیتر خامه………….نمک و فلفل به میزان لازم

۷۵ گرم،‌ خرد شده کره ……………..یک عدد زرده تخم مرغ

پنیر موتزارلا ۱۸۰ گرم،‌ رنده شده…………….۵۰ گرم کره یا یک کره متوسط

آرد سفید ۱۷۵ گرم، یک‌و یک‌دوم پیمانه……………یک تا ۲ قاشق سوپخوری آب سرد

آموزش:

برای تهیه خمیر،‌ آرد و نمک را در کاسه ریخته و کره را اضافه کنید. با نوک انگشت مواد را طوری مخلوط کنید تا مانند آرد سوخاری دانه‌دانه شود.

زرده‌ی تخم‌مرغ را به همراه یک تا ۲ قاشق سوپخوری آب سرد اضافه کرده، مخلوط کنید تا مایه به شکل خمیر درآید. خمیر را در کیسه فریزر قرار داده و به مدت ۳۰ دقیقه در یخچال بگذارید.

فر را روی ۲۰۰ درجه‌ی سانتی‌گراد داغ کنید. خمیر را کمی ورز داده و روی سطح آرد پاشیده باز کنید. ظرف تارت به قطر ۲۴ سانتی‌متر انتخاب کرده و خمیر را روی آن پهن کرده و اندازه کنید. اضافات خمیر را بریده و سطح آن را با چنگال سوراخ سوراخ کنید.

یک کاغذ روغنی به اندازه قالب بریده و روی خمیر قرار دهید و داخل آن را با لوبیای خشک پر کنید. خمیر را ۱۵ دقیقه در فر قرار دهید، سپس خارج کرده و کاغذ را به همراه لوبیا از روی آن بردارید.

درهمین حال پیاز را به مدت ۱۵ دقیقه روی حرارت ملایم درون کره تفت دهید تا نرم و طلایی شود.حرارت فر را روی ۱۸۰ درجه‌ی سانتی‌گراد تنظیم کنید. دانه‌های خردل را روی خمیر ریخته و پیاز را روی آن پخش کنید.

تخم‌مرغ‌ها، زرده‌ی تخم‌مرغ،‌ خامه و پنیر را مخلوط کرده و نمک و فلفل آن را اندازه کنید، سپس آن را روی پیاز ریخته و به صورت یک‌نواخت روی خمیر تارت پخش کنید. تارت را به مدت ۳۵ تا ۳۰ دقیقه در فر قرار دهید تا طلایی شود.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر