یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

طرز تهیه ترشی مجلسی امپراطور

عکس, طرز تهیه ترشی مجلسی امپراطور

میزان تمامی مواد را بر حسب ذائقه خود میتوانید تغییر دهید.میتوانید از انبه، بچه بلال و سیاه دانه نیز در این ترشی استفاده کنید.از انواع صیفی جات دلخواه به صورت بخارپز شده میتوانید در این ترشی استفاده کنید.به ازای هر لیوان روغن زیتون ۱ قاشق غذاخوری شکر بریزید.از انواع سبزی معطر خشک میتوانید در ترشی بریزید.دقت کنید مواد خیس نباشند، چون باعث کپک زدن ترشی میشوند.ترشی حتما در جای خنک و تاریک نگهداری شود.سعی کنید مواد را تقریبا هم اندازه یکدیگر خرد کنید تا ترشی یکدستی داشته باشید.ترشی مصرفی در هر وعده را مجددا به ظرف ترشی برنگردانید.

فلفل دلمه‌ای …………۲ عدد

زیتون…………. ۲۰۰ گرم

کنسرو ذرت ………….۱ قوطی

پودر تخم گشنیز پاپریکا و شکر …………………… به مقدار لازم

سبزی (نعنا، شوید، برگ کرفس، چوچاق، خالواش، وارنگ بو)………………… به مقدار لازم

کنسرو نخود فرنگی…………….. ۱ قوطی

پیاز ترشی……………… ۳۰۰ گرم

گل کلم…………… ۱/۵ کیلوگرم

هویج حلقه شده…………… ۴۰۰ گرم

خیار حلقه شده……….. ۳۰۰ گرم

کرفس…………. ۱ دسته

فلفل تند یا شیرین ۲۰۰……… گرم

قارچ ریز…………….. ۱ بسته

سیر یا موسیر……………… به مقدار لازم

سرکه سفید …………….به مقدار لازم

روغن زیتون……………. به مقدار لازم

تمام صیفی جات را شسته و به شکل و سایز دلخواه خرد کنید و روی پارچه‌ای قرار دهید تا کاملا خشک شوند.گلم کلم، خیار، هویج، کرفس، پیاز و قارچ و فلفل‌ها را بخارپز کنید تا کمی نرم شوند، ولی له نشوند. بعد از بخارپز شدن مجددا روی پارچه قرار دهید تا آب اضافی خارج شود و رطوبت آن‌ها گرفته شود.کنسرو ذرت و نخود را ۲۰ دقیقه بجوشانید سپس آبکش کنید و اجازه دهید خنک شوند. ظرف مخصوص ترشی را کاملا شسته و اجازه دهید خوب خشک شود و هیچگونه رطوبتی نداشته باشد.

تمام مواد بخارپز شده را با یکدیگر مخلوط کنید و شروع به ریختن مواد ترشی داخل ظرف کنید و لابلای مواد کمی ذرت و نخود فرنگی و زیتون و برگ کرفس بریزید تا ظرف پر و مواد تمام شود.در قابلمه‌ای با توجه به سایز و مقدار مواد مصرفی با نسبت ۱ به ۱، سرکه و روغن زیتون را مخلوط کنید. میتوانید این نسبت را تغییر دهید. من با نسبت ۴ سرکه و ۱ روغن زیتون استفاده کردم.

ادویه‌ها و نمک و سبزی‌های معطر و شکر را نیز مخلوط کنید و این مایع را در ظرف ترشی بریزید تا مواد کاملا در سس روغنی قرار گیرند سپس درب آنرا بسته و برای یک هفته در یخچال قرار دهید تا ترشی برسد؛ سپس آماده مصرف می‌باشد.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر