یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

طرز تهیه خوشمزه پیده سوسیس

عکس, طرز تهیه خوشمزه پیده سوسیس

نمک مقدار کافی……………………… تخم مرغ۱ عدد

آردتقریبا ۶ لیوان………………………سوسیس مقدار کافی

پنیر پیتزامقدار کافی

شیر۲ لیوان……………………… روغن مایع۱ لیوان

شکر۱ قاشق غذاخوری……………………… خمیر مایه۱ قاشق چایخوری

ابتدا و برای شروع کار خمیر پیده را درست می کنیم و برای این منظور ۱ قاشق چایخوری خمیر مایه را داخل یک ظرف می ریزیم و به آن ۱ لیوان شیر ولرم اضافه می کنیم و ۱ قاشق غذاخوری شکر نیز داخل ظرف می ریزیم و ۱۰ دقیقه منتظر می شویم تا خمیر مایه عمل کند و حجم مواد ما زیاد شود و حبابهایی روی مواد ما پیدا شود.سپس ۱ عدد تخم مرغ را داخل یک ظرف می شکنیم و آن را هم می زنیم تا زرده و سفیده تخم مرغ قاطی شوند و سپس به آن ۱ لیوان روغن مایع اضافه می کنیم و مابقی شیر را داخل ظرف می ریزیم و سپس خمیر مایه عمل آمده مرحله قبل را با مواد مان قاطی می کنیم و در آخر تقریبا ۶ لیوان آرد را الک کرده و آن را کم کم به مواد مان اضافه می کنیم تا خمیر نرمی حاصل شود که حالت نرم و غیر چسبنده دارد.

مقدار آرد مقدار مشخصی نیست و باید آن را کم کم و به صورت کنترل شده اضافه کرد و تا جایی آرد ریخت که خمیر حاصل شده به دست نچسبد و نرم باشد. سپس روی خمیر را داخل یک ظرف که آن را چرب کرده ایم می گذاریم و روی خمیر را با پارچه می پوشانیم و به خمیر برای مدت زمان ۲ ساعت استراحت می دهیم تا حجم مواد ما زیاد شود و دو برابر شود.سپس بعد از استراحت خمیر را از ظرف در آورده و از آن چونه هایی اندازه نارنگی جدا می کنیم و پف خمیر را با دست می گیریم و خمیر را ابتدا به شکل گرد در می آوریم و سپس آن را روی یک سطح صاف به شکل بیضی باز می کنیم .

سپس مقداری پنیر پیتزا در قسمت وسط خمیر پهن شده می ریزیم و روی آن را مقداری سوسیس حلقه شده و برش خورده می گذاریم و سپس خمیر پیده را در اطراف آن را با دست شکل می دهیم و به شکل تقریبی بیضی در می آوریم.سپس پیده های سوسیس و پنیر را برای مدت ۲۰ دقیقه دیگر استراحت می دهیم و روی آنها را با پارچه می پوشانیم تا خشک نشود و سپس آنها را کف سینی فر که در آن کاغذ روغنی قرار داده ایم و با فاصله از هم می چینیم و سینی را داخل فر از قبل گرم شده با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد برای مدت زمان تقریبی ۲۰ دقیقه قرار می دهیم تا غذای ما بپزد و برای مدت زمان تقریبی ۵ دقیقه گریل را روشن می کنیم تا پنیر آب شود و روی غذا خوشرنگ شود.

اکنون پیده سوسیس و پنیر ترکی ما آماده است. آن را از فر در می آوریم و از کاغذ روغنی جدا می کنیم و در ظرف مناسبی می چینیم و این غذای ترکی را برای شام همراه با سس سفید و سس قرمز و یا برای صبحانه میل می کنیم. نوش جان

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر