یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

طرز تهیه سس گاناش در منزل

عکس, طرز تهیه سس گاناش در منزل

شما می توانید این سس را از وسایل قنادی فروشی ها یا فروشگاه های بزرگ خریداری کنید اما روش درست کردن آن بسیار ساده است.  برای تهیه این سس میتوان از میزان برابر خامه و شکلات استفاده نمود و یا اگر برای شکوفه زدن می خواهید ازآن استفاده کنید میزان شکلات بیشتری استفاده کنید تا سس غلیظ تری داشته باشید .

مواد لازم برای سس گاناش شکلاتی
خامه ۲۰۰ میلی لیتر
شکلات چیپسی یا شکلات تخته ای خرد شده ۱۲۵ گرم
کره (در دمای اتاق) ۴۰ گرم

اگر شکلات شما تخته ای است آن را با چاقوی تیز به صورت قطعات خیلی کوچک خرد کنید یا با استفاده از رنده (متوسط) رنده کنید. کره را هم تکه تکه کنید و کنار بگذارید.خامه را در شیر جوشی بریزید و روی شعله متوسط قرار دهید. بگذارید کاملاً داغ شود. درست قبل از این که خامه شروع به بخار شدن کند آن را از روی حرارت بردارید و روی شکلات چیپسی (یا شکلات خرد شده) بریزید. بگذارید ۵ دقیقه در همین حالت بماند سپس هم بزنید تا شکلات کاملاً در خامه حل و مخلوط یکدست شود.در این مرحله کره خرد شده که به دمای اتاق رسیده است را اضافه کنید. هم بزنید تا کره در مخلوط به خوبی حل شود.برای ریختن روی کیک ۱۰ دقیقه صبر کنید و برای مالیدن روی کیک حدود ۳۰ دقیقه صبر کنید.

به هیچ وجه از کره ی سردی که تازه از یخچال خارج کرده اید استفاده نکنید. چون باعث میشود حل شدن آن زمان زیادی طول بکشد و حتی ممکن است موجب شود گاناش بافت تکه تکه پیدا کند.

پس حتماً اجازه بدهید کره از قبل بیرون بماند و به دمای اتاق برسد. اما اگر فراموش کردید و مرتکب این اشتباه شدید برای یکدست شدن گاناش کمی دیگر خامه داغ (قاشق قاشق) اضافه کنید تا بافت یکنواخت حاصل شود.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر