یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

طرز تهیه شربت انگور سیاه غلیظ و خوش رنگ خانگی

عکس, طرز تهیه شربت انگور سیاه غلیظ و خوش رنگ خانگی

شما برای تهیه یک لیتر شربت انگور سیاه به یک کیلو انگور سیاه ، ۲ لیوان شکر  و نصف لیوان سرکه انگور نیاز دارید. پیمانه شکر و سرکه خود را یکی انتخاب کنید.

ابتدا انگور سیاه را دانه دانه کنید و در ظرفی بریزید و تمیز بشورید، سپس انگور‌ها را در مخلوط کن بریزید و کاملا پوره و له کنید بعد آن‌ها را داخل یک ظرف بریزید و سرکه انگور را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا با هم ترکیب شوند. مخلوط را به مدت ۳ روز در یخچال قرار دهید تا آب انگور شفاف و صاف شود بعد از این مدت آب انگور را از صافی رد کنید و آب انگور شفاف و رقیق را داخل یک قابلمه بریزید و شکر را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا با هم ترکیب شوند.

بعد قابلمه را روی حرارت متوسط قرار دهید تا بجوشد وقتی به نقطه جوش رسید حرارت را کم کنید و اجازه دهید آب انگور تا یک ربع به آرامی بجوشد و کمی غلیظ شود، مراقب باشید بیشتر از یک ربع نجوشد چون رنگ شربت تیره می‌شود.اگر در هنگام جوشیدن شربت انگور سیاه روی آن کف جمع شد با قاشق کف‌ها را بگیرید و دور بریزید تا شربت خوش رنگ و شفاف شود، وقتی که شربت غلیظ شد از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا در دمای محیط خنک شود.

سپس شربت انگور سیاه را در داخل بطری که بهتر است شیشه‌ای باشد بریزید و درب آن را ببندید و برای مدتی در یخچال نگهداری کنید، برای سرو کردن شربت کمی از شربت را در لیوان بریزید و سپس روی آن یخ و کمی تخم شربتی اضافه کنید.بعد یک لیمو ترش تازه را تمیز بشورید و برش بزنید و آب آن را بگیرید و با توجه به ذائقه و سلیقه خودتان مقداری آب لیمو را روی شربت بریزید و سپس لیوان را با آب گازدار پر کنید و هم بزنید تا با هم ترکیب شوند و شربت خنک شود.

یک لیمو تازه را به شکل حلقه‌ای برش بزنید و هر حلقه را در لبه یک لیوان قرار دهید و شربت انگور سیاه را تزئین کنید و این نوشیدنی خنک و دلچسب را همراه با وعده نهار و شام یا به تنهایی برای پذیرایی سرو کنید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر