یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

طرز تهیه نان پی پخ یا همان پیتزای جهرمی

عکس, طرز تهیه نان پی پخ یا همان پیتزای جهرمی

مواد لازم

آرد ۵۰۰ گرم…………………………………خمیر مایه یک قاشق غذاخوری

پیازچه یا پیاز به میزان دلخواه………………….شکر یک قاشق مرباخوری

روغن کنجد دو قاشق غذاخوری……………………………اسفناج ۳۰۰ گرم

نمک یک قاشق چایی خوری……………………………آب ولرم یک و نیم لیوان

آموزش :
در ابتدا در یک ظرف شکر و آب ولرم و خمیر مایه را باهم مخلوط کنید و اجازه دهید که خمیر مایه به عمل بیاید. سپس در یک ظرف بزرگ آرد را ریخته و وسط آرد را گود کنید و بغد روغن زیتون را بریزید.بعد از اینکه خمیر مایه به عمل آمد آن را داخل ظرف آرد به همراه آب ولرم بریزید. سپس شروع کنید به مخلوط کردن این مواد باهمدیگر و توجه کنید که حتما آب را کم کم به این مواد اضافه کنید.

روی نان را با پارچه ای تمیز بپوشانید و اجازه دهید نان به مدت یک ساعت استراحت کند تا حجمش بیشتر شود.بعد از اینکه خمیر استراحت کافی را کرد روی میز کار خود را آردپاشی کنید. سپس خمیر را به قسمت های مساوی تقسیم کنید و چونه بگیرید.خمیرها را با وردنه باز کنید و به صورت خمیری نازک و به شکل دایره دربیارید.

پیازچه و یا پیاز و اسفناج را در نیمه خمیر قرار دهید و نمک روی آن بپاشید.در این مرحله لبه های خمیر را به روی هم بیارید و یا با چنگال بهش فرم دهید.ظرف چدنی خود را روی اجاق بگذارید تا داغ شود ، سپس خمیرها را روی ظرف چدنی یا تابه ای چدنی قرار دهید.یک طرف آن که پخته شد طرف دیگر را برگردانید تا بپزد.بعد از پخت نان در یک ظرف قرار دهید و برای ماندگاری بیشتر روی آن را پارچه ای تمیز نخی بپوشانید.حالا نان پی پخ خانگی خوشمزه ما آماده خوردن است. نوش جان.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر