یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

طرز تهیه و روش پختن آش حبوبات جوانه دار

عکس, طرز تهیه و روش پختن آش حبوبات جوانه دار

این آش از ارزش غذایی بسیاری برخوردار است و حتما آن را در برنامه غذایی خود قرار دهید. برای درست کردن این آش شما باید از چند شب قبل دست بکار شده و حبوبات را ۲۴ ساعت خیسانده و در این مدت آب حبوبات را پنج ساعت یک‌بار عوض می‌کنیم تا حبوبات بو نگیرد.بعد از ۲۴ ساعت حبوبات را میان پارچه‌ای نخی تمیز قرار داده و درون آب‌کش می‌گذاریم و روزی سه تا چهار سبد را زیر آب گرفته تا حبوبات خیس بمانند. بعد از سه تا چهار روز حبوبات جوانه‌دار آماده ‌می‌باشند.وقتی حبوبات جوانه زده ی شما آماده شد سراغ پختن آش می روید. (نکته: ماش و عدس بعد از ده ساعت درون پارچه قرار می‌گیرند.)

مواد لازم :

زردچوبه، نمک و فلفل ، روغن، سیرداغ و نعنا داغ  به میزان لازم …………. پیاز داغ  ۱/۲پیمانه

جوی پوست‌کنده   یک پیمانه …………………. بلغور جو   ۱/۲ پیمانه

عدس    ۳/۴ پیمانه ………………….  برنج  ۱/۲ پیمانه

ماش   ۳/۴ پیمانه …………………. سبزی آش همراه با سیر  ۱/۵پیمانه

نخود، لوبیا قرمز و لوبیا چیتی  از هرکدام ۱/۲پیمانه …………………. گوشت گوسفندی با قلم  ۲۵۰ گرم

آموزش :

جوی پوست‌کنده، بلغور و برنج را از شب قبل خیسانده و جو را همراه حبوبات جوانه‌دار به غیر از ماش و عدس (نخود، لوبیا قرمز و لوبیاچیتی) با حرارت ملایم می‌پزیم تا جوانه‌ها آسیب نبینند، همزمان ماش، عدس، بلغورجو و برنج را نیز با هم می‌پزیم. در این مرحله حبوبات پخته شده و سبزی‌ها را مخلوط کرده و یک قاشق چایخوری زردچوبه، نمک و فلفل به آش افزوده و مقداری پیازداغ به آش می‌افزاییم آن‌گاه گوشت پخته شده را کوبیده و به آن‌ها اضافه می‌کنیم و می‌گذاریم تا بپزد. سپس مقداری سیر و نعناداغ نیز در این مرحله اضافه می‌کنیم.

نکته: هنگامی که گوشت و آب آن را به آش اضافه می‌کنیم باید مواظب باشیم که آش ته نگیرد. ضمنا در غذاهای حاوی جو بهتر است نمک در پایان غذا اضافه شود تا غذا ته نگیرد. (بیشتر بخوانید:طرز تهیه آش جو )

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر