یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

طرز تهیه پیتزای سبزیجات در فر و ماهیتابه و روش تهیه خمیر

عکس, طرز تهیه پیتزای سبزیجات در فر و ماهیتابه و روش تهیه خمیر
برای درست کردن پیتزای سبزیجات بدون گوشت و مرغ در منزل به مواد زیر نیاز دارید. این پیتزای سبزیجات رژیمی بوده و می تواند یک میان وعده ی ورزشی یا عصرانه ی دلچسب یا شام سبک برای شما باشد. شما می توانید خمیر پیتزا را به صورت آماده تهیه کنید اما اگر می خواهید آن را در منزل درست کنید در انتها روش درست کردن آن را به شما آموزش داده ایم. در ضمن برای درست کردن آن نیازی به فر نیست و در ماهی تابه نیز تهیه می شود.
مواد لازم برای تهیه پیتزا سبزیجات خانگی
پیاز ۱ عدد
پنیر پیتزا ۲۰۰ گرم
ذرت ۱ لیوان
قارچ ۶ عدد
گوجه فرنگی ۱ عدد
سیب زمینی متوسط ۱ عدد
فلفل دلمه‌ای ۱ عدد
سس گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری
نمک، پودر سیر و فلفل به میزان لازم
طرز تهیه پیتزا سبزیجات خانگی
طرز تهیه پیتزا
مرحله اول :در مدت زمانی که خمیر استراحت می‌کند به سراغ تهیه مواد پیتزا بروید. پیاز را بشویید و آن را رنده کنید. سپس سیب زمینی‌های پخته شده را له کنید. فلفل دلمه‌ای را به درستی بشویید و آن را خرد کنید. گوجه فرنگی را نیز بشویید و سپس مانند پیاز رنده کنید. همچنین قارچ‌ها را به خوبی با آب بشویید و آنها را از یک زاویه برش دهید.فر را با حرارت ۲۰۰ درجه روشن کنید تا به مرور گرم شود. در زمانی که فر در حال گرم شدن است به سراغ تهیه سس قرمز بروید.تابه‌ای را روی حرارت قرار دهید. کمی روغن به آن اضافه کنید تا داغ شود سپس پیاز رنده شده را داخل روغن‌ها بریزید و هم بزنید تا طلایی رنگ شود. پس از آن کمی رب گوجه را به همراه گوجه فرنگی رنده شده به پیازها اضافه کنید و هم بزنید تا مواد با هم مخلوط و تفت داده شوند.سیب زمینی له شده را به مواد سس درون تابه اضافه کنید و کمی پودر سیر، نمک و فلفل بر اساس ذائقه‌تان به آن اضافه کنید.پس از ۲۰ دقیقه روی خمیرها را با سس آماده شده بپوشانید. سپس کمی پنیر روی سس‌ها بریزید. فلفل دلمه‌ای های خرد شده، ذرت و قارچ‌های برش داده شده را روی پنیرها بریزید و مجدد پنیر پیتزا را روی این مواد بریزید. ۱۵ دقیقه سینی را داخل فر قرار دهید تا مواد پخته شوند. در این هنگام پیتزای سبزیجات شما آماده سرو است.
مواد لازم برای تهیه خمیر پیتزا
تخم مرغ ۱ عدد
آرد ۳ پیمانه
خمیر مایه فوری (مخمر) ۱ قاشق غذاخوری
شکر ۴ قاشق غذاخوری
شیر ۱ پیمانه
روغن مایع به میزان لازم
نمک به میزان لازم
طرز تهیه خمیر پیتزا
طرز خمیر تهیه پیتزا
طرز تهیه خمیر پیتزا :  تهیه خمیر پیتزا شیر را از یخچال خارج کنید تا با دمای محیط یکی شود تا وقتی که به دمای ولرم برسد. در این حین سیب زمینی را بشویید و در یک ظرف آب قرار دهید تا روی حرارت پخته شود.درون یک کاسه‌ای را با یک پیمانه شیر ولرم شده پر کنید و سپس یک قاشق غذاخوری شکر را به همراه خمیر مایه به آن اضافه کنید و هم بزنید تا به خوبی مخلوط شود. سپس برای ده دقیقه روی ظرف را با سلفون بپوشانید تا حجم خمیر در این ده دقیقه بیشتر شود و کف کند.پس از آن مقداری نمک را به همراه روغن مایع، تخم مرغ و سه قاشق غذاخوری شکر در یک ظرف بریزید و به آن خمیر مایه تهیه شده با شیر در مرحله قبل را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مخلوط شوند.آرد را به صورت سه پیمانه جدا از طریق الک روی مواد داخل ظرف بریزید و هر بار به خوبی هم بزنید. در مرحله آخر به درستی آنها را ورز دهید تا خمیر با آرد یک نواخت شود.مجدداً روی ظرف خمیر را سلفون بکشید و حوله یا پارچه‌ای را روی آن بیندازید. توجه کنید که تا یک ساعت خمیر باید به این شکل باقی بماند. پس از آن روی سطح سینی‌ای را خمیر بریزید و روی خمیر را هم آرد بپاشید و ورز دهید تا نرم شود.ظرف داخل فر را با روغن چرب کنید. سپس خمیر را دو قسمت کنید و به اندازه‌ای که می‌خواهید دو دایره با این خمیرها روی سینی فر درست کنید. می‌توانید به همراه وردنه آن را پهن کنید. پس از ۲۰ دقیقه که خمیر استراحت کرد می‌توانید مواد را بر روی آن بریزید.دقت کنید که خمیر پیتزا به صورت نه خیلی نازک و نه خیلی ضخیم است. بلکه به صورتی معمولی نازک شود.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر