یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

طرز تهیه پیتزا کالزونه در خانه

عکس, طرز تهیه پیتزا کالزونه در خانه

برای درست کردن این پیتزا به کالباس ، پنیر پیتزا ، خمیر مایه ،شیر ، زرده تخم مرغ ، قارچ ، پودر نعنا ، گوجه ، پیاز ، سیر و ….. نیاز دارید.

خمیرمایه :یک قاشق چایخوری……….پنیر پیتزا:۲۰۰ گرم

گوجه فرنگی :۵ عدد……………….پیاز :یک عدد

پودر نعنا :به مقدار دلخواه…………………….آویشن :به مقدار دلخواه

نمک :۱/۲ قاشق چایخوری………………….روغن :سه قاشق غذاخوری

آرد :۲/۵ پیمانه ………..زرده تخم مرغ :یک عدد

شیر :یک پیمانه…………………کالباس :۲۰۰ گرم

قارچ سرخ شده :یک پیمانه………………..سیر :دو حبه

آموزش :

آردها را درون کاسه ای ریخته وسط آن را گود نموده خمیرمایه ، شیر ولرم و نمک را اضافه میکنیم و خوب مالش میدهیم تا خمیر شود ، سپس روی آن را پوشانده و به مدت یک الی دو ساعت در جای گرم استراحت میدهیم .

گوجه فرنگی ها را پوست گرفته و بعد به همراه پیاز حلقه میکنیم ، سپس کالباس و سیر را ن‍یز خرد میکنیم .رب گوجه فرنگی ، آرد سوخاری ، نمک و فلفل را با هم مخلوط میکنیم .خمیر را به دو قسمت تقسیم کرده و نیمی از آن را در کف سینی چرب شده پهن میکنیم و مخلوط آرد و رب را روی خمیر میمالیم .

روی خمیر را ابتدا با حلقه های برش داده شده گوجه فرنگی پر میکنیم و سپس روی آن کمی نمک ، فلفل ، آویشن و پودر نعنا میپاشیم و بعد سیر ، قارچ ، کالباس ، پیاز و پنیر را می ریزیم .قسمت دیگر خمیر را به صورت دایره باز نموده روی مواد قرار میدهیم و اطراف دوخمیر را برش زده ، مرتب میکنیم و دور تا دور خمیر را با چنگال دوخت میزنیم .

سپس روی کالزونه را با مخلوط زرده و کمی شیر تزئین میکنیم و به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه در جای گرم قرار میدهیم و بعد آن را درون فر از قبل گرم شده با دمای ۱۶۰ الی ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار میدهیم .و زمان پخت و انتظار آن در حدود ۵۰دقیقه میباشد .

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر