یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

طرز تهیه کباب لای پلوی مجلسی برای چهار نفر

عکس, طرز تهیه کباب لای پلوی مجلسی برای چهار نفر

برای درست کردن این غذای مجلسی برای ۴ نفر شما به مواد زیر نیاز دارید .

پیاز متوسط ۱ عدد……………نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به مقدار کافی

گوشت گوسفندی ۴۰۰ گرم……………………… برنج ۴ پیمانه

روغن و سماق به مقدار کافی………………….بادمجان ۲ عدد

آموزش
نخست درون یک کاسه مناسب را تا نیمه پر از آب می کنیم، سپس مقدار زیادی نمک درون آب می ریزیم و مخلوط می کنیم. در ادامه بادمجان را می شوییم، سپس پوست آن را جدا می کنیم. بادمجان را به صورت ورقه ای خرد می کنیم، سپس درون آب و نمک قرار می دهیم و اجازه می دهیم بادمجان ها درون آب و نمک بمانند تا تلخی آن ها از بین برود. در ادامه برنج را می شوییم، سپس درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

روی برنج آب می ریزیم، سپس ۱ قاشق چایخوری نمک به آن اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم. در ادامه اجازه می دهیم برنج درون آب بماند تا خیس بخورد، سپس گوشت را به تکه های کوچک تقسیم می کنیم.حالا تکه های گوشت را درون چرخ گوشت می ریزیم، سپس درون یک کاسه مناسب چرخ می کنیم.

در ادامه پوست پیاز را جدا می کنیم، سپس می شوییم و با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم و از صافی رد می کنیم.
تب زمانی که آب اضافی پیاز خارج شد، آن را درون کاسه حاوی گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم.، سپس مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به گوشت اضافه می کنیم و خوب ورز می دهیم تا مواد ترکیب و یکدست شود.

حالا روی کاسه را می پوشانیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۳۰ دقیقه درون یخچال استراحت کند. در ادامه بادمجان ها را از آب و نمک خارج می کنیم، سپس آبکشی می کنیم و اجازه می دهیم آب اضافی اش خارج شود.در همین حین یک قابلمه مناسب را تا نیمه پر از آب می کنیم، سپس ۱ قاشق چایخوری نمک به آن اضافه می کنیم و روی حرارت زیاد قرار می دهیم. در ادامه اجازه می دهیم آب جوش بیاید، سپس یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

حالا مقداری روغن مایع درون تابه می ریزیم، سپس اجازه می دهیم روغن داغ شود. در ادامه بادمجان ها را درون تابه می چینیم، سپس دو طرف آن ها را کاملا سرخ می کنیم. در ادامه برنج را درون آبکش می ریزیم تا آب اضافی اش خارج شود. زمانی که آب به نقطه جوش رسید برنج را درون آن می ریزیم، سپس اجازه می دهیم برنج به مدت ۸ تا ۱۲ دقیقه درون آب جوش بماند تا پخت اولیه آن انجام شود.

در همین حین یک تابه مناسب روی حرارت متوسط قرار می دهیم.حالا مقداری روغن مایع درون تابه می ریزیم، سپس اجازه می دهیم روغن داغ شود. در ادامه مواد کباب را از یخچال خارج می کنیم، مجددا ورز می دهیم و مقداری از مواد را بر می داریم، سپس در دست به شکل دلخواه فرم می کنیم.

کباب ها را درون تابه قرار می دهیم، سپس دو طرف آن را به طور کامل سرخ می کنیم. در ادامه زمانی که اطراف برنج نرم شد و مغز آن کمی گیر داشت قابلمه را از رو حرارت بر می داریم، سپس برنج را آبکشی می کنیم.حالا مقداری روغن درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس یک تکه نان به عنوان ته دیگ کف قابلمه فیکس می کنیم. در ادامه نیمی از برنج را درون قابلمه می ریزیم، سپس کباب ها را به صورت پخش روی برنج قرار می دهیم.

در این مرحله بادمجان های سرخ شده را روی کباب ها قرار می دهیم، سپس مقداری سماق روی بادمجان ها و کباب ها می پاشیم. در ادامه باقی مانده برنج را روی کباب ها می ریزیم و با پشت قاشق برنج را فشار می دهیم تا منجسم شود.

حالا درب قابلمه را با دم کنی می پوشانیم و درب قابلمه را می بندیم، سپس روی حرارت ملایم شعله پخش کن قرار می دهیم و قابلمه را روی شعله پخش کن می گذاریم، سپس اجازه می دهیم برنج به مدت ۴۵ دقیقه روی حرارت بماند تا کاملا دم بکشد.

در نهایت پس از گذشت این زمان قابلمه را از روی حرارت بر می داریم و کباب لا پلو را درون ظرف مورد نظرمان بر می گردانیم. در آخر این غذای خوشمزه را به همراه گوجه فرنگی و سیب زمینی سرخ شده سرو می کنیم. نوش جان.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر