یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

طرز تهیه کوکو تره با سیر و گردو

عکس, طرز تهیه کوکو تره با سیر و گردو

مواد ذکر شده در زیر مناسب برای خانواده چهار نفری است :

گردو: ۵۰ گرم…………………نمک، فلفل، زردچوبه: به میزان لازم

سیر: ۲ حبه (متوسط)……………….تخم مرغ: ۴ عدد

تره: ۸۰۰ گرم…………………….روغن مایع: به میزان لازم

زرشک: به میزان دلخواه

تره‌ها را پاک کنید و خوب بشویید. بگذارید تره‌ها در سبد یا روی پارچه کاملا خشک شوند. سپس شروع به خرد کردن آن‌ها کنید. سعی کنید تره‌ها را به صورت ریز و یکدست خرد کنید. با این کار، در انتها کوکوی تره زیباتری خواهید داشت.سیر‌ها را پوست بگیرید و با قسمت ریز رنده، رنده کنید یا با پشت چاقو آن‌ها را له کنید.

تره‌های خرد شده را در یک ظرف مناسب بریزید. نمک، زردچوبه، فلفل سیاه (یا قرمز) و انواع ادویه جاتی را که دوست دارید، اضافه کنید.تخم مرغ‌ها را بهتر است به طور جداگانه در یک ظرف دیگر بشکنید و آن‌ها را کاملا با چنگال به هم بزنید تا روی تخم مرغ حباب تشکیل شود. با این کار از سالم بودن تخم مرغ‌ها هم مطمئن می‌شوید. یا این که می‌توانید تخم مرغ‌ها را مستقیما به مواد داخل کاسه، اضافه و با آن‌ها مخلوط کنید.

گردو‌ها را پودر کنید یا آن‌ها را تا حد دلخواهتان بکوبید و به مواد اضافه کنید. زرشک را هم در همین مرحله از طرز تهیه کوکو تره اضافه کنید. روی ظرف را بپوشانید و به مدت ۱۵ تا ۳۰ دقیقه در یخچال قرار دهید.

یا اگر وقت کافی ندارید، برای ۵ تا ۱۰ دقیقه در فریزر قرار دهید. با این کار انسجام کوکوی تره بیشتر خواهد شد.در یک تابه تفلون، مقداری روغن بریزید و تابه را بچرخانید تا کل کف تابه چرب شود. وقتی روغن به حد کافی داغ شد، مواد کوکو تره را به آرامی در تابه بریزید و روی آن را با پشت قاشق صاف و یکدست کنید. حرارت را پایین بیاورید و در تابه را برای چند دقیقه روی آن بگذارید تا مغز کوکو تره هم بپزد.

وقتی یک سمت کوکو سرخ شد و خودش را گرفت آن را با چاقو برش بزنید. تکه‌های کوکو تره را برگردانید تا طرف دیگر هم سرخ شود. بعد از این که هر دو سمت کوکو سرخ و طلایی شد، حرارت را متوقف و آن را در ظرف مناسب سرو کنید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر