یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

طرز پختن سوپ خامه‌ای با تره فرنگی برای مجالس

عکس, طرز پختن سوپ خامه‌ای با تره فرنگی برای مجالس

ممکن است دستورهای دیگری هم برای پخت سوپ فرانسوی خامه‌ای با تره فرنگی و سیب زمینی وجود داشته باشد، اما این دستور طرز تهیه کلاسیک سوپ فرانسوی خامه‌ای با تره فرنگی و سیب زمینی است، . این سوپ ساده فرانسوی خامه‌ای خوشمزه را می‌توانید با نان میل کنید.

کره: یک قاشق غذاخوری

تره‌ فرنگی: ۳ عدد حلقه‌ای خرد شده

پیاز: یک عدد ریز خرد شده

سیب‌زمینی: ۵ عدد پوست گرفته و نازک خرد شده

نمک و فلفل قرمز و سیاه: به مقدار دلخواه

پودر آویشن: ¼ قاشق مرباخوری

مرزنگوش خشک شده: ½ قاشق چایخوری

برگ بو: ۱ عدد

آب مرغ: ۵ فنجان

خامه سنگین زده شده: ¼ فنجان

برای تهیه سوپ ساده فرانسوی خامه‌ای با تره فرنگی و سیب زمینی، ابتدا در یک قابلمه بزرگ کره را روی حرارت ملایم گاز آب کنید. تره فرنگی و پیازهای خرد شده را به کره اضافه کنید و تفت دهید.

درب قابلمه را به مدت ۱۰ دقیقه بگذارید تا پیاز و تره فرنگی روی شعله ملایم گاز نرم و سبک شوند. بعد از ده دقیقه سیب زمینی‌های ریز و نازک خرده شده را اضافه کنید و با نمک و فلفل سیاه و قرمز به اندازه دلخواه مزه‌دار کنید. حالا آویشن، مرزنگوش و برگ بو را اضافه کنید و خوب هم بزنید.

به مدت ۱۲ دقیقه دیگر درب قابلمه را بگذارید تا تمام مواد روی حرارت ملایم بپزند. در مرحله بعد آب مرغ را اضافه کنید و حرارت را کمی زیاد کنید تا محتویات قابلمه به جوش بیاید.

بعد از جوش آمدن حرارت را کم کنید و درب قابلمه را ببندید. ۳۰ دقیقه زمان برای پخت کامل سوپ در این مرحله کافی است. بعد از ۳۰ دقیقه شعله گاز را خاموش کنید و سوپ را در غذاساز یا میکسر بریزید و میکس کنید. اجازه دهید سوپ سرد شود و سپس قنادی سنگین و زده شده را به سوپ اضافه کنید. اگر دوست دارید در تهیه سوپ، سوپ را داغ میل کنید بعد از اضافه کردن خامه و هم زدن آن دوباره سوپ را روی شعله ملایم گاز گرم کنید. شعله گاز باید آن‌قدر ملایم باشد که خامه داخل سوپ تغییر شکل ندهد و به اصطلاح بریده نشود.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر