یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

طرز پخت آش رشته قرمز با گوجه فرنگی

عکس, طرز پخت آش رشته قرمز با گوجه فرنگی

یک آش خوشمزه شبیه آش رشته که به جای کشک به آن گوجه فرنگی یا رب اضافه می کنیم. در این آش از گوشت چرخ شده نیز استفاده می شود و ظاهری شبیه سوپ دارد. این آش برای کسانی مناسب است که نمیخواهد غذا را با کشک میل کنند.

مواد اصلی

نخود لوبیا عدس از هر کدام ۱۵۰ گرم
پیاز داغ و نعناع داغ ، نمک و فلفل و زرد چوبه به مقدار لازم
گوشت چرخ کرده   ۵۰۰ گرم
پیاز رنده شده  ۱ عدد
سبزی (آش)  ۵۰۰ گرم
رشته (آشی)  ۳۰۰ گرم
گوجه فرنگی  ۱ کیلوگرم

حبوبات را از شب قبل خیس کرده ،نخود، لوبیا چیتی و عدس را داخل قابلمه ای میریزیم و به همراه آب به مدت سه ساعت می گذاریم بپزد. در آخر کمی نمک اضافه میکنیم.در حین پختن حبوبات، گوشت چرخ کرده را به همراه پیاز، نمک، فلفل و زردچوبه، مخلوط می کنیم و به خوبی ورز می دهیم تا مواد حالت چسبندگی پیدا کنند.

کف دست را با کمی روغن چرب می کنیم و از مواد به اندازه یک گردو برداشته و به شکل گرد در می آوریم.به همین شکل کوفته ریزه ها را آماده می کنیم و با پیاز داغ، به حبوبات در حال پخت اضافه و سپس سبزی آش را هم اضافه می کنیم.گوجه فرنگی پوره شده را با آرد مخلوط کرده و به حبوبات پخته شده اضافه می کنیم.

رشته را هم به قابلمه اضافه می کنیم تا با شعله ملایم بپزد و آش جا بیفتد.همچنین آش را با ملایمت بهم می زنیم تا رشته ها له نشود و آش ته نگیرد.پس از آماده شدن، آن را در ظرف بزرگی ریخته و سطح آن را با سیر داغ و نعناع داغ تزیین و با سرکه سرو کنید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر