یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

عرق کردن در شب و در خواب از کدام بیماری است

عکس, عرق کردن در شب و در خواب از کدام بیماری است

چرا شبها در هوایی که خیلی گرم نیست و بدون هیچ فعالیتی در خواب عرق می کنیم ؟ در این پست به بررسی دلایل تعریق شبانه خواهیم پرداخت :

مصرف دارو: برخی دارو‌ها را خوردن، مثل دارو‌های ضد افسردگی، تعریق شبانه را به دنبال دارد. ۸ تا ۲۲ درصد مردمی که داروی ضد افسردگی مصرف می‌کنند، از این حالت در خواب رنج می‌برند. عرقیجات گیاهی ضد افسردگی نیز این حالت را به‌وجود می‌آورند.

کاهش قند خون: ارتباط مستقیم با عرق کردن در خواب دارد. افرادی که انسولین یا قرص قند مصرف می‌کنند، این حالت را تجربه کرده‌اند.

سن یائسگی: هورمون‌هایی که موجب قطع شدن عادت ماهانه زنان می‌شود، یکی از دلایل شایع تعرق شدید زنان در طول شب است.

تعریق بی‌دلیل: گاه این حالت، هیچ دلیل علمی و خاصی ندارد.
عفونت‌ها: عفونت‌های باکتری مثل التهاب دریچه‌های قلبی و التهاب استخوانی و وجود کیست، یکی از دلایل تعریق شبانه است که می‌تواند ناشی از ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن نیز باشد.
 سرطان‌ها: تعریق، یکی از نشانه‌های ابتدایی سرطان است. از جمله سرطان‌هایی که ارتباط مستقیم با تعریق دارند، سرطان غدد لنفاوی است. کاهش وزن ناگهانی و بی‌دلیل و همچنین تب بالا از نشانه‌های مربوط به انواع دیگر سرطان است.

از جمله عوامل دیگر در به‌وجود آمدن این فرایند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

استرس و نگرانی

تغییرات سیستم ایمنی بدن

از بین رفتن عصب‌ها

سرایت باکتری

ورم‌های معده که منجر به سرطان می‌شوند

مصرف مواد مخدر

التهاب دریچه‌های قلب

ایدز

سرطان خون

سکته مغزی

بیماری سل

اختلالات خواب

بیماری تیرویید

پزشکان عمدتا بیماران خود را به تغییر عادت‌های خواب ترغیب می‌کنند. به‌عنوان مثال توصیه می‌کنند تا از پتوی ضخیم استفاده نکنند. پنجره‌ای را در اتاق خواب باز بگذارند و لباس نازک به تن کنند. هوای اتاق را با پنکه یا کولر، خنک نگه دارند. قبل از خواب، قهوه و چای و غذا‌های پر ادویه ننوشند و نخورند و ورزش نکنند.اگر نشانه‌های دیگر، غیر از تعریق، در خود احساس کردید، سریع به پزشک مراجعه کنید و راه درمانی متناسب با تشخیص بیماری خود، در پیش بگیرید.پزشکان با تشخیص دلیل این حالت، درمان خاصی را پیش می‌گیرند. اگر دلیل این تعریق‌ها، بیماری‌های مزمن و ویروسی باشد، پزشکان با تجویز آنتی بیوتیک، آن را درمان خواهند کرد.
مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر