یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

علائمی که فقط و فقط بخاطر ام اس هستند

عکس, علائمی که فقط و فقط بخاطر ام اس هستند

شاید همه ی شما بدانید که بی حسی اندام های بدن ، گزگز کردن دست و پاها و احساس برق گرفتگی در سر و ستون مهره ها از نشانه های ام اس است اما این نشانه ها می تواند دلایل زیاد دیگری نیز داشته باشند و فقط بخاطر ام اس نیستند اما علائمی که در زیر ذکر شده به خصوص اگر با هم همراه شوند نشانه ی ام اس است :

۱-مشاهده رنگ‌ها به شکل غبار آلود و  از دست دادن ناگهانی بینایی یک چشم یا ضعیف شدن ناگهانی چشم در طی چند ساعت یا چند روز به طوریکه فرد می تواند نور را ببیند و قادر به دیدن کامل نیست . این اتفاق اغلب برای یک چشم می افتد و چشم بسیار دردناک می شود.

۲- نشانه ی دیگر این است که فرد قادر نیست دما را متوجه شود.  به طوری که حتی با گرفتن یک لیوان داغ قهوه یا چای نیز، فرد ممکن است تغییر دمای آن را حس نکند.

۳-احساس سرگیجه ثابت بدون هیچ دلیل روشنی از دیگر نشانه‌های بیماری ام اس است.

۴-نوشیدن مقادیر زیادی مایعات و در عین حال ادرار دردناک، می‌تواند نشانه ابتلا به ام اس باشد. این علامت اغلب از اولین نشانه‌های این بیماری است. هر گونه دفع ادرار مکرر و ناگهانی، و اختلال کنترل تخلیه روده باید جدی گرفته شده و با پزشک در میان گذاشته شود.

۵-داشتن ضعف در یک پا یا هر دو پا می‌تواند نشانه‌ای از پیشرفت تخریب سلول‌های عصبی و شروع بیماری ام اس باشد.

۶-اسپاسم‌ها و گرفتگی‌های عضلانی حمله‌ای یکی از علائم آزاردهنده ام اس است. این اسپاسم‌ها معمولا شدیدا دردناک هستند، در بخش‌های انتهایی بدن نظیر دست‌ها و پا‌ها ایجاد می‌شوند و بعد از چند دقیقه برطرف می‌شوند.

۷- کاهش و ضعف حافظه، ناتوانی در تمرکز، صحبت کردن و مشکلات زبانی از اختلالات رایج در نتیجه پیشرفت ام اس است که البته خیلی وقت‌ها می‌تواند از علائم شروع این بیماری باشد.

۸- اولین مورد از نشانه ام اس که به شدت نادر است، مشکل در صحبت کردن است. مشکل در صحبت کردن یکی از علائمی است که همه بیماران ام اس با آن مواجه نمی شوند.

۹- دیگر مشکل نادر در میان بیماران مبتلا به ام اس در هنگام بلع رخ می دهد. نام دیگر این مورد از علائم ام اس، دیسفاژی است. از آنجایی که ماهیچه های مربوط به صحبت کردن و بلع در بدن انسان با هم مرتبط هستند، هنگامی که این مشکل ایجاد شود، مشکل در صحبت کردن هم ایجاد خواهد شد.البته، گاهی اوقات مصرف یک سری دارو های خاص این مشکل را در بدن انسان ایجاد می کند. دارو هایی که می توانند باعث خستگی در عضلات دهان و در نهایت آسیب دیدن آنها بشوند. گاهی اوقات این علامت به خاطر خشکی دهان ایجاد می شود.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر