یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

علائم گردش خون ضعیف در بدن و قوی ترین درمان های سنتی

عکس, علائم گردش خون ضعیف در بدن و قوی ترین درمان های سنتی
نشانه های اصلی گردش خون ضعیف در بدن را بشناسید و در صورتی که این نشانه ها را دارید برای تقویت و درمان اقدام کنید. درمان های سنتی و خانگی آن را در انتها برای شما ذکر کرده ایم.
درد قفسه سینه:درد قفسه سینه و سایر علائم حمله قلبی از علائم گردش خون ضعیف در شریان ها به قلب است.اگر درد قفسه سینه دارید، برای جلوگیری از یک مشکل خطرناک، فورا با پزشک خود ملاقات کنید.
زخم های التیام نیافته:زخمهای پا یا دست ها که التیام نمی یابند، از علائم رایج هستند. شما همچنین ممکن است متوجه شوید که زخم یا عفونتی در دست و پاهای شما بسیار آهسته بهبود می یابد.حتی ممکن است متوجه شوید که موهای روی دست و پاهایتان شروع به ریزش می کنند یا اینکه کندتر از حد معمول رشد می کنند.روی انگشتان پا نیز ممکن است به آرامی مو رشد کند.
درد پا در هنگام راه رفتن:یک علامت رایج گردش خون ضعیف است. که معمولا درد و یا گرفتگی عضلات پا یا ماهیچه ای است. این اتفاق، موقع راه رفتن، بالا رفتن از پله ها یا انجام فعالیت های جسمانی مشابه احساس می شود.این وضعیتی است که به عنوان لنگیدن متناوب نیز نامیده می شود و یکی از علائم گردش خون ضیف می باشد.گردش خون پایین و تصلب شریان ها، باعث ضعیف شدن نبض در پاها می شود.هرگاه قسمتی از بدن دارای نبض ضعیف باشد، به علت جریان خون رسانی ضعیف به آن قسمت است.شایع ترین روشی که پزشکان برای تشخیص مشکلات جریان خون استفاده می کنند، بررسی نبض در ناحیه پا و کشاله ران است.
بی حسی و ضعف:دست ها یا پاهای شما ممکن است به یکباره احساس ضعف یا خستگی کند، که در هنگام حرکت و یا حتی زمانی که نشسته اید، ممکن است رخ دهد.اگر این ضعف و بی حسی ناگهانی و به یکباره رخ می دهد و ماهیچه هایتان را نیز درگیر می کند، احتمالا به علت تصلب شریانی، گردش خون ضعیف به مغز دارید. گردش خون ضعیف در شریانهایی که خون را به مغز می رسانند، می تواند موجب سکته مغزی شود.
سردی و ورم:اگر دائما بدون هیچ دلیل ظاهری در دست و پاها احساس سرد بودن و ورم می کنید، نشانه ای از گردش خون ضعیف است.سرد شدن دست و پایی که به دلیل گردش خون ضعیف باشد، معمولا با سردتر بودن یک دست یا پا از دیگری نشان داده میشود.
تغییر در رنگ پوست:گردش خون ضعیف ممکن است باعث تغییر رنگ پوست دست، پاها و بازوی شما شود.حتی ممکن است متوجه شوید که پوست شما “براق” به نظر می رسد.پاهای شما ممکن است رنگ پریده و یا مایل به آبی نشان دهد، که به دلیل گردش خون ضعیف و ضف در اکسیژن رسانی به اندام ها می باشد.
درمان های سنتی و راهکار‌های بهبود گردش خون در بدن
دوش گرفتن متضاد:دوش گرفتن متضاد به این معنا است که باید دوش آب گرم و سرد بگیرید. زمانی که روی بدن آب سرد می‌ریزید، رگ‌های لنفاوی منقبض می‌شوند. آب گرم نیز باعث باز شدن آن‌ها می‌شود و در نتیجه پمپاژ خون بهبود پیدا می‌کند.
مصرف زردچوبه و زنجبیل:زنجبیل شبیه به فلفل تند است و جریان خون را به شدت بهبود می‌بخشد. ریشه زردچوبه هم دارای خواص ضد التهابی است و زردچوبه از لخته شدن خون جلوگیری کرده و جریان خون را به متعادل‌ترین حد ممکن می‌رساند.
مصرف پرتقال:پرتقال و دیگر مرکبات حاوی ویتامین c هستند و جزو رقیق کننده‌های طبیعی خون محسوب می‌شوند. آن‌ها دیواره رگ‌ها را قوی کرده و از جریان خون ضعیف جلوگیری خواهند کرد.
مصرف دانه آفتابگردان:دانه آفتابگردان حاوی ویتامین E است که از لخته شدن خون جلوگیری می‌کند. همچنین به بهبود جریان خون کمک می‌کند. مواد غذایی مثل زیتون، دانه کدوتنبل و آجیل نیز شبیه دانه آفتابگردان عمل می‌کند.
استفاده از فلفل قرمز:فلفل قرمز برای جریان خون ضعیف مناسب است، درد مربوط به آرتروز را از بین می‌برد. فلفل قرمز برای مشکلات پوستی نیز خواص بسیار زیادی دارد و از حساسیت‌های بدنی جلوگیری می‌کند. فلفل قرمز همچنین ضربان قلب و جریان خون را بهبود می‌بخشد و رگ‌ها را قوی خواهد کرد.
استفاده از آووکادو:آووکادو سرشار از ویتامین E است و از رگ‌های خونی محافظت می‌کند. برای بهبود گردش خون خود هر هفته یک مرتبه آووکادو را به همراه لیموترش (سرشار از ویتامین C) میل کنید تا رگ‌های شما در سلامت بماند.
استفاده از گیاه جینکوبیلوبا:این گیاه یکی از بهترین‌ها برای بهبود جریان خون است و همچنین حافظه را افزایش می‌دهد، زیرا جریان خون به مغز را بالا می‌برد. این گیاه به تقویت رگ‌های خونی می‌پردازد، یک ماده ضد التهاب است و برای آرام کردن قلب و ریه و بهبود اکسیژن‌رسانی، بسیار عالی عمل می‌کند. همچنین، تنگی نفس و آسم را نیز بهبود می‌بخشد.
مصرف سیر:سیر، خواص بسیار خوبی دارد، برای تصفیه خون مفید است و سبب پیشگیری از تشکیل پلاک‌های خونی می‌شود. برای بهبود جریان خون، مصرف مواد غذایی دیگر هم‌خانواده سیر مانند تربچه، پیاز و تره فرنگی نیز بسیار مؤثر است.
مصرف کاکائو:مصرف کاکائو به بهبود گردش خون کمک می‌کند، زیرا کاکائو دارای فلاوونوئید‌هایی است که به‌طور طبیعی در گیاهان و میوه‌ها وجود دارند.
مصرف تخم مرغ:تخم مرغ، سرشار از ویتامین E و اسید‌های چرب امگا ۳ است، ارزش غذایی بالایی دارد و به حفظ غشای سلولی کمک و جداره‌ رگ‌ها را تقویت می‌کند.
استفاده از لیموترش:لیموترش با سرماخوردگی، آنفولانزا و تب مقابله می‌کند و مواد موجود در آن باعث افزایش جریان خون شده و حالت چسبناکی رگ‌های خونی را کاهش می‌دهد.
کشش بدن:کشش بدن به صورت روزانه به مدت ۵ دقیقه بسیار عالی است. این حرکت ساده را می‌توانید در هر جایی از بدن انجام دهید. با کشش بدن سعی کنید دست خود را به سمت انگشتان پا برسانید که با این کار جریان خون در بدن تحریک می‌شود و افزایش پیدا خواهد کرد.
آب‌ نوشیدن:زمانی که بدن مرطوب و هیدارته باشد، جریان خون بهتر می‌شود و سطح اکسیژن در جریان خون بالاتر می‌رود. علاوه بر آن، آب‌نوشیدن به اندازه کافی سلول‌های پوستی را مرطوب می‌کند، گوارش را بهبود می‌بخشد و باعث جذب بهتر مواد معدنی می‌شود. همچنین، مصرف آب، پسماند‌های مواد غذایی را به خوبی دفع خواهد کرد.
دوری از لباس‌های تنگ پوشیدن / کفش‌های آزاد پوشیدن در محل کار
گرم نگهداشتن پا و دست:در روز‌های سرد زمستانی حتما لباس مناسب بپوشید. اگر مدت زمان طولانی در بیرون از منزل هستید، پاهای شما حتما باید گرم باشد تا دمای بدن حفظ شود.
مصرف غذا‌های تند:غذای تند، غلظت لیپوپروتئین کمی دارد که کلسترول و چربی را به جریان خون وارد می‌کند و باعث انعقاد خون خواهد شد. فلفل‌های تند التهاب را از بین برده، زیرا غنی از ویتامین A و ویتامین C هستند و دمای بدن را افزایش داده که جریان خون را بهبود می‌بخشد.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر