یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

علت درد شدید و مزمن در پشت گردن و کناره ها

عکس, علت درد شدید و مزمن در پشت گردن و کناره ها

اگر همواره پشت گردن و کناره های آن درد می کند شما ممکن است به بیماری سرویکالژیا مبتلا شده باشید. این بیماری ممکن است بر مصرف نگاه کردن زیاد به گوشی موبایل ایجاد شود . سرویکالژیا اساسا درد گردن یا دردی است که در ستون فقرات گردنی ایجاد می شود. ستون فقرات گردنی شامل اولین مهره تا هفتمین مهره ستون فقرات می باشد. اولین استخوان ستون فقرات تقریبا در سطح گوش قرار گرفته و هفتمین استخوان در قاعده گردن قرار دارد.هفت استخوان اول ستون فقرات، استخوان های تشکیل دهنده گردن هستند. این بدان معنی است که برخلاف انتظار، استخوان زیر هفتمین مهره گردنی، هشتمین مهره نیست. این مهره اولین مهره قفسه سینه (توراسیک) است که به دنده اول وصل شده است و با ستون فقرات سینه در ارتباط است که مربوط به نواحی فوقانی و میانی کمر است. فتق دیسک گردن ممکن است به درد در ناحیه گردن منجر شود. اختلال بین قدرت و انعطاف پذیری عضلات گردن نیز علت دیگر بروز این عارضه است.

علائم گردن درد سرویکالژیا

*درد مداوم گردن
*درد شدید در گردن در اثر حرکت
*سرگیجه
*کشیدگی
*سفتی در عضلات کمر و گردن
*حساسیت عضلات گردن به لمس
*سر درد: درمان سردرد با منشا گردنی با فیزیوتراپی قابل درمان است.

سرویکالژیا می تواند همراه با علائم دیگر نیز رخ دهد. تجربه نشان داده است که سرگیجه مکرر همراه با وزوز گوش؛ تق تق و صدا دادن مفاصل گردن، مشکلات شنوایی و علائم مربوط به سیستم قلبی و عروقی نیز در لیست علائم قرار دارند.

گردن درد سرویکالژیا به عنوان یک سندرم بالینی تعریف شده است که معمولا با حرکت محدود گردن یا درد ارجاعی در یک یا هر دو بازو همراه است. این درد ارجاعی معمولا با احساس سوزن سوزن شدن در انگشتان همراه است.اما موارد بیشتری بجز علائم جسمی در رابطه با این موضوع وجود دارد. تغییرات خلقی، به ویژه اضطراب و افسردگی معمولا بخشی از تصویر بالینی این بیماری هستند. تجربه نشان داده است که اگر سرویکالژیا همراه با اضطراب و یا افسردگی نباشد، انجام اقداماتی برای تسکین علائم آسان ‌تر است. آن ها همچنین خاطرنشان می کنند که وقتی درد گردن در اوایل شروع آرتروز گردنرخ دهد، احتمال خطر بروز اضطراب یا افسردگی بیشتر است.

درمان بیماری سرویکالژیا
درمان سرویکالژیا عموما شامل داروهای ضد درد مانند استامینوفن یا دارو های ضد التهاب غیر استروئیدی (آسپیرین آلو یا ناپروسین، موترین، یا ایبوپروفن و غیره)، فیزیوتراپی، درمان رفتاری – شناختی کوتاه‌ مدت برای کمک به کنترل محرکان درد و مدیریت واکنش شما نسبت به آنها، کاهش فعالیت و پوشیدن گردن بندهای طبی برای کمک به ثابت نگه داشتن ناحیه آسیب دیده است.

درای نیدلینگ:درای نیدلینگ یا سوزن خشک روشی بسیار موثر در درمان گردن درد سرویکالژیا می باشد. فیزیوتراپیست ها با سوزن های مخصوص عصب های گردن را تحریک کرده و باعث افزایش جریان خون در ناحیه آسیب دیده می شوند.

تمرین درمانی:تجربه نشان داده است که سرویکالژیا با تمرین درمانی درمان می شود. در این روش فیزیوتراپیست با آموزش حرکات مفید برای گردن درد به درمان کمک می کند.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر