یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

علت زردی پوست و رنگ پریدگی

عکس, علت زردی پوست و رنگ پریدگی
مشکل رنگ پریدگی و زرد شدن پوست به ویژه در بانوان مشکلی است که باید ریشه یابی شده و درمان شود. به خصوص اگر این رنگ پریدگی صورت مزمن شده باشد و فرد همیشه بیمار به نظر برسد. البته در بعضی از موارد نادر زردی زمینه ژنتیکی دارد و مادرزادی است.رنگ پریدگی و زردی پوست در کودکان بیشتر به خاطر تغییر مزاج می باشد و نیازی به درمان ندارد.
دلایل اصلی رنگ پریدگی :
کم خونی : عمده ترین دلایل زردی پوست کم خونی است که با آزمایش خون مشخص می شود.
یکی دیگر از دلایل زردی، کم‌خونی است که در این حالت معمولا آزمایش خون آن را ثابت می‌کند.
بالا بودن بیلی‌روبین خون به دلیل بیماری : که می‌تواند ناشی از بیماری‌هایی مانند هپاتیت باشد که یک بیماری ویروسی است و انواع مختلفی دارد. گاهی نیز هپاتیت ممکن است به دنبال مصرف داروی بیهوشی پس از عمل جراحی بروز ‌کند. در مورد مشکلات کبدی می‌توان زیر نظر متخصص با درمان مناسب زردی را از بین برد.
سنگ کیسه صفرا
انسداد مجاری ادراری
سرطان پانکراس
مصرف زیاد مواد غذایی کاروتن‌دار مثل هویج
درمان های خانگی : بسته به علت رنگ پریدگی درمان ها متفاوت است اما به طور کلی این درمان ها برای همه توصیه می شود :
ویتامین A در مواد غذایی با منشاء حیوانی از جمله کره، شیر، زرده تخم‌مرغ، جگر و…
بتاکاروتن  که هم در میوه و سبزیجات از جمله هویج، گوجه‌فرنگی، انبه، اسفناج، کلم و نخود سبز یافت می‌شود.
کاروتنوئیدها برای جذب به چربی نیاز دارند. مصرف این آنتی‌اکسیدان با ویتامین E که در برخی دانه‌های روغنی و میوه‌های چرب یا روغن‌های گیاهی موجود است، می‌تواند به جوان ماندن پوست کمک کند. در مصرف مکمل کاروتنوئید کمی محتاط باشید زیرا مصرف دوز نامناسب می‌تواند باعث زردی پوست شود.نکته آخر در مورد کم‌آبی است که خودش عامل تیرگی، بدرنگی و خشکی پوست است. افرادی که در مراکز شهر و محیط‌های آلوده زندگی و کار می‌کنند، اگر آب کمی بنوشند، دچار تیرگی پوست می‌شوند. به این گروه از افراد توصیه می‌کنم آبمیوه‌های طبیعی یا حتی آب سبزیجاتی مثل کرفس و جعفری که غنی از ویتامین C یا بتاکاروتن است، مصرف کنند و مطمئن باشند با روزی یک لیوان آب هویج دچار زردی پوست نمی‌شوند و برعکس باعث روشنی پوستشان خواهد شد.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر