یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

علت ورم کردن صورت در حاملگی و درمان آن

عکس, علت ورم کردن صورت در حاملگی و درمان آن

ورم صورت یا ورم دست وپا یکی از مشکلات شایع در بارداری است . آیا تورم صورت در دوران بارداری خطرناک است ؟ یا امری شایع و عادی است ؟ درمان آن چیست ؟

واقعیت این است که ورم کردن در بارداری طبیعی است البته این ورم بیشتر در مچ دست و پاها ایجاد می شود و در برخی موارد هم در صورت رخ می دهد. این تورم اغلب ه دلیل احتباس آب است . بهتر است که خانم های باردار با رعایت نکات زیر از ورم کردن پیشگیری کنند.

افزایش شدید مایعات بدن در دوران بارداری با افزایش سطح سدیم در خون مرتبط است. این ماده معدنی نحوه جذب و پردازش آب توسط بدن را تغییر می دهد. انجمن بارداری آمریکا توصیه می‌کند مصرف سدیم را به حداقل برسانید و از افزودن نمک به وعده های غذایی خود خودداری کنید. در واقع، این چاشنی در صورت مصرف بیش از حد، دشمن بزرگ کلیه هاست. شما به عنوان جایگزین، می توانید از گیاهان معطر یا ادویه های خاص استفاده کنید که طعم زیادی به غذا می دهند.

خوردن غذاهای غنی از پتاسیم (موز، سیب زمینی ، اسفناج، کدو حلوایی و آووکادو) برای دفع سدیم از بدن و افزایش تولید ادرار توصیه می شود.همچنین، مهم است که مصرف غذاهای سرشار از سدیم مانند فست فودها، چیپس سیب زمینی و غذاهای فراوری شده را محدود کنید. یک رژیم غذایی مناسب دوران بارداری، سرشار از مواد معدنی، ویتامین ها و گروه های غذایی اساسی است. به همین ترتیب، باید مصرف کافئین را کاهش دهید و از مصرف هرگونه ماده شیمیایی که توسط پزشک تایید نشده است اجتناب کنید.

به عنوان یک قاعده کلی، بهتر است دوران بارداری را به صورت بی تحرک طی نکنید، بنابراین هر نوع ورزش با شدت متوسط ​​معمولاً جواب می دهد.فعالیت بدنی فرد را فعال نگه می‌دارد و به بهبودگردش خون کمک می‌کند و مانع تورم در صورت می‌شود اما باید قبل از شروع هر نوع فعالیت بدنی با پزشک خود مشورت کنید .

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر