یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

علت پوک شدن دندانها خرد شدن آنها در دهان

عکس, علت پوک شدن دندانها خرد شدن آنها در دهان

اگر دندانهای شما پوک شده و در دهان شما خورد شده و می شکنند و تکه های شکسته ی آنها را از دهان بیرون می اندازید بهتر است این پست را مطالعه کنید. این مساله بیشتر در زمان خواب رخ میدهد چرا که ممکن است فرد دچار دندان قروچه شود و دندانها پوک شده فرو بریزند.

دلایل پوک شدن دندان ها:

پوسیدگی‌های عمیق عاجی
تب‌های بالا در دوران بارداری
نارس بودن نوزاد
نقایص مینایی و عاجی ارثی و اکتسابی

گچی شدن دندان شرایطی است که مینای دندان نرم می‌شود و دندا‌هایتان تغییر رنگ می‌دهد. این اتفاق بیشتر برای دندان‌های مولر و دائمی می‌افتد. (سه دندان آخر که در طرفین فک های بالا و پایین هستند، دندان های آسیاب بزرگ، آسیای بزرگ، مولار یا مولر نامیده می‌شوند. تعداد این دندان ها جمعا ۱۲ عدد دندان مولر است که  به ترتیب آسیاب اول، دوم و سوم نام دارند.)
این نرم شدن ممکن است منجر به آسیب رسیدن به دندان‌ها، پوسیدگی و خالی شدن دندان شود. علت اصلی گچی شدن دندان معلوم نیست.
چگونه می‌توانید از پیشرفت گچی شدن دندان جلوگیری کنید؟
حداقل روزی ۲ بار مسواک بزنید. دندان پزشک شما ممکن است یک فلوراید تجویز کند که برای جلوگیری از پوسیدگی دندان و کاهش حساسیت کمک می‌کند.
روزانه از نخ دندان استفاده کنید.
بعد از غذا و میان وعده دهان خود را با دهان شویه فلوراید بشویید.
بعد از وعده‌های غذایی و میان وعده‌ها آدامس بدون قند بخورید.
هر ۶ ماه یکبار برای تمیز کردن دندان و معاینه دهان خود به دندانپزشک مراجعه کنید. درمان توصیه شده توسط دندانپزشک خود را دنبال کنید.
توجه داشته باشید گچی شدن دندان در کودکان بسیار شایع است، ۱۵ تا ۲۰ درصد کودکان به این عارضه مبتلا می‌شوند. معمولا اولین دندانی که تحت تاثیر قرار می‌گیرد دندان مولر دائمی است که در سن ۶-۷ سالگی در می‌آید. شناسایی این وضعیت در سنین پایین بهترین کار است. به همین دلیل کودکتان را در سن ۳-۴ سالگی برای معاینه به دندان پزشکی ببرید.
مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر