یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

علل احساس درد سوزش دار در بین کتف ها و درمان آن

عکس, علل احساس درد سوزش دار در بین کتف ها و درمان آن

گاهی اوقات ممکن است بین دو کتف احساس سوزش و درد وجود داشته باشد .بررسی علت این درد خیلی مهم است.

**برخی از علل احتمالی درد بین کتف ها عبارتند از:**

سندروم درد میوفاسیال:(. در این بیماری، یک نقطه دردناک و حساس در بین شانه ایجاد و باعث درد و سوزش می شود. این نقطه دردناک همچنین می تواند در نقطه دیگری باشد و به بین شانه ها منتشر شده و در نتیجه بیمار در ناحیه بین دو کتف درد را احساس کند.)

*گرفتگی عضلات گردن و بین دو کتف

*دیسک گردن

*حالت نامناسب بدن (در بسیاری از مواقع حالت نامناسب بدن در انجام فعالیت های روزمره باعث درد بین شانه ها می شود. فعالیت هایی مانند تایپ کردن، استفاده زیاد از موبایل و کامپیوتر، نوشتن زیاد، کتاب خواندن و موارد مشابه، بدن را در حالت غیر طبیعی قرار می دهند که خود موجب درد بین شانه ها می شود)

*آرتروز

*حمله قلبی

*پوکی استخوان

*اسکولیوز(

*در بیماری اسکولیوز، ستون فقرات بیمار دچار انحراف جانبی می شود. این انحراف به عضلات فشاری مضاعف وارد می کند که اغلب با درد و سوزش همراه است.)

*دیسک کمر

*شکستگی های مهره کمر

درمان درد و سوزش بین دو کتف :تشخیص صحیح یکی از عوامل مهم درمان درد بین دو کتف می باشد. همانطور که گفته شد درد بین دو کتف می تواند ناشی از عوامل بسیار زیادی باشد. به طور کلی فیزیوتراپی می تواند برای تمام علت های فوق، درمان موثر و قابل قبولی ارائه دهد. این درمان ها معمولا شامل درمان از طریق گرما، ارائه تمرینات تخصصی برای تقویت عضلات گردن و حفظ انعطاف پذیری گردن هستند.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر