یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آموزشی

علل نشتی بنزین و روغن و مایعات دیگر از خودرو و شناسایی آنها

عکس, علل نشتی بنزین و روغن و مایعات دیگر از خودرو و شناسایی آنها
نشتی روغن و مایعات از خودرو چه دلایلی دارد ؟ ممکن است این نشتی بنزین ، روغن موتور ، روغن ترمز ، ضد یخ ، روغن گیربکس ، روغن هیدرولیک و نشتی شیشه شوی باشد. برای فهمیدن اینکه نشتی از کجاست باید یه کارتون زیر خودروی خود بیندازید تا میزان و رنگ و نوع و بوی مایع ریخته شده مشخص شود.
تشخیص نشتی ضدیخ :در صورت مشکل در سیستم خنک کننده موتور خودرو معمولا ضدیخ در بخش زیرین رادیاتور ریخته می شود. معمولا مایع خنک کننده خودرو سبز رنگ می باشد ولی برخی ضدیخ های غیر رایج در رنگ های آبی و نارنجی و سبز نیز عرضه می گردد. ضدیخ دارای طعم شیرین بوده و سمی می باشد.
 نشتی بنزین در خودرو: علائم ریختن بنزین در زیر خودرو معمولا از بخش انتهایی خودرو تا جلو خودرو قابل مشاهده می باشد اما معمولا در ناحیه باک بنزین این احتمال بیشتر می باشد. بوی بنزین برای بیشترین رانندگان آشنا می باشد و معمولا رقیق و آبکی بوده و معمولا شفاف می باشد. البته در صورت استفاده از مکمل های سوختی رنگ بنزین تغییر می یابد.
 نشتی شیشه شوی:شیشه شوی مورد استفاده در خودرو رنگ های متنوعی دارد از رنگ آبی و سبز گرفته تا رنگ بنفش و نارنجی. معمولا در صورت داشتن نشتی در شیشه پاک کن خودرو، قطرات شیشه شوی در بخش زیرین شیشه خودرو مشهود خواهد بود.
 نشتی روغن ترمز ماشین:روغن ترمز تازه براساس کیفیت تولیدی می تواند آبی یا زرد رنگ باشد ولی با توجه به زمان تعویض روغن ترمز قبلی می تواند تا رنگ قهوه ای متغیر می باشد. روغن ترمز بوی شبیه به روغن ماهی دارد و جنسی مابین روغن موتور و بنزین دارد.
 نشتی روغن موتور زیر خودرو:مکانی که معمولا در زمان نشتی روغن موتور آلوده می گردد زیر موتور خودرو می باشد. روغن موتور تازه دارای رنگ قهوه ای روشن می باشد که با توجه به زمان تعویض روغن قبلی و نیز عمر موتور خودرو می تواند تا رنگ سیاه متغیر باشد. بوی روغن موتور شبیه روغن پخت و پر می باشد و جهت اطمینان می توانید با استفاده از گیج روغن موتور و تطبیق با نشتی مایع زیر خودرو مطمئن گردید که سیال ریخته شده روغن موتور می باشد. جنس روغن موتور غلیظ و لغزنده می باشد.
 نشتی روغن گیربکس:روغن دنده خودرو در یکی از رنگ های قرمز یا بنفش یا قهوه ای تولید می شود. در صورت نشتی روغن دنده علائم آن در بخش زیر گیربکس خودرو مشهود خواهد بود. روغن دنده دارای بوی تندی می باشد.
 نشتی روغن هیدرولیک:رنگ روغن هیدرولیک از قرمز تا قهوه ای بوده و معمولا نشتی روغن فرمان در بخش زیرین جعبه فرمان خودرو خواهد بود و دارای بویی شبیه به بوی مارشملو سوخته می باشد.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر