یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

عمر بیماران با ام اس و درصد فلج شدن و تست ام اس در خانه

سوالی که برای خیلی از افراد مبتلا به ام اس ایجاد می شود این است که آیا هر بیمار ام اسی روزی فلج می شود ؟ عمر این بیماران چگونه است ؟ تست ام اس در خانه چیست ؟ و هزاران سوال دیگر که در این پست از یاس فان به این سه سوال پاسخ داده شده است.

تست ام اس در خانه : در واقع شما با شناخت علائم این بیماری می توانید تشخیص دهید که نیاز به مراجعه به پزشک هست یا خیر ؟ (اگر علائم بیماری ام اس را در خود دیدید، به متخصص مغز و اعصاب که در درمان ام اس تخصص (فلوشیپ ام اس) دارد، باید مراجعه کنید.)

مهمترین علائم و نشانه های بیماری ام اس می‌توان موارد زیر را نام برد:

کاهش حافظه و ضعف تمرکز، دشواری استدلال و حل مسئله
بی حسی و مور مور شدن مداوم در اندام‌ها یا صورت
تاری دید، دوبینی، فقدان بینایی کلی یا جزئی که اغلب در یک چشم اتفاق می‌افتد
سرگیجه و عدم تعادل و هماهنگی در راه رفتن
ضعف و گرفتگی‌های عضلانی و اسپاسم یا لرزش
اختلال در کنترل ادرار و مدفوع
بی‌حالی و افسردگی و عدم ثبات خلق
مشکلات گوارشی مانند اسهال یا یبوست
مشکل در شروع دفع ادرار و نیاز مکرر به تخلیه مثانه، عفونت‌های مثانه
اختلال حسی
اختلالات تکلم: عدم هماهنگی بین کلمات در سخن گفتن، بریده بریده صحبت کردن، کاهش سرعت تکلم
دشواری بلع

دیگر نشانه های ام اس که شیوع کمتری دارند:
افت شنوایی
سردرد
خارش
تشنج
مشکلات تنفسی
مشکل در بلع

سوال دوم : یا هر بیمار ام اسی روزی فلج می شود ؟ پیشرفت بیماری ام اس در هر فرد، متفاوت است، بنابراین نمی‌توان پیش‌بینی کرد که در مراحل بیماری چه رخ خواهد داد.به لطف داروهای تاثیر گذار، درمان ناتوانی، و وسائل کمک کننده بسیاری از کسانی که ام اس دارند همچنان فعال باقی می مانند، شغلشان را ادامه می دهند، و بودن کنار خانوده و لذت بردن از فعالیت های مورد علاقه ی خود را ادامه می دهند. اگر شما استرس را از زندگی خود دور کنید و یه برنامه غذایی سالم داشته باشید و از مصرف خوراکی ها با طبع سرد دوری کرده و داروهای خود را درست مصرف کنید می توانید به سادگی از حملات این بیماری در امان باشید.

سوال سوم : طول عمر بیمار ام اس :خبر خوش اینکه طول عمر بیمار ام اسی با بقیه افراد تفاوتی ندارد و ام اس یک بیماری کشنده نیست . هنگامی که بیمار یا خانواده او از بروز بیماری ام . اس ، مطلع می شوند، اولین واکنش آنان وحشت و سردرگمی است درحالیکه در اغلب موارد هیچگونه خللی در عمر طبیعی افراد ایجاد نمی شودبرای درمان بیماری ام اس با سلول های بنیادی، نیز تحقیقاتی در حال انجام است اما لازم است بررسی های گسترده تری در این خصوص صورت پذیرد.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر