یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

عوارض فواید و روش مصرف مکمل بتا آلانین

عکس, عوارض فواید و روش مصرف مکمل بتا آلانین
یکی از مکمل های رایج بدنسازی مکمل بتاآلانین است . بتا آلانین کارن می تواند در افزایش کارنوزین داخل سلولی، افزایش قدرت عضلانی، به تعویق انداختن و کاهش خستگی عضلات کمک کند.  استفاده از مکمل بتا آلانینبرش می تواند با کاهش محیط اسیدی عضلات باعث به تاخیر افتادن خستگی شود. بتا آلانین یکی از پیش نیازهای ساخت کارنوزین در عضلات است.  کارنوزین یکی از ترکیباتی است با بافری کردن محیط اسیدی در عضلات می تواند به کاهش خستگی کمک می کندتجمع اسید لاکتیک در عضلات با ایجاد محیط اسیدی می تواند باعث خستگی ورزشکاران شود. خستگی در طول تمرینات ورزشی و بعد از ورزش باعث کاهش عملکرد و کاهش ثمربخشی تمرینات ورزشی خواهد شد.جمع اسیدلاکتیک در عضلات پس از ورزش باعث ایجاد خستگی عضلانی می شود. بتاآلانین به همراه اسید آمینه دیگری به نام هیستیدین تشکیل ماده ای به نام کارنوزین را می دهند که خاصیت بافری (خنثی کننده اسیدیته) در عضلات دارد. اگرچه کارنوزین از دو آمینواسید ساخته می شود اما به نظر می رسد که ساخته شده آن محدود به جذب بتاآلانین باشد و بنابراین مصرف بتاآلانین می تواند سبب افزایش سطوح کارنوزین و کاهش تجمع اسیدلاکتیک عضلانی شود.
این اثرات می تواند سبب افزایش ظرفیت ورزشکار برای تمرینات و افزایش زمان رسیدن به خستگی شود (کاهش خستگی عضلانی و فشار در ورزش‌های شدید). مصرف بتا آلانین باعث بهبود قدرت عضلانی، کاهش بافت چربی و افزایش بافت عضلانی می شود. این ترکیب می تواند در ارتقای عملکرد ورزشی در ورزش های غیر هوازی مانند بدن سازی کمک کند.
۴ عدد قابل مصرف می باشد (عدد قبل ورزش و ۲ عدد بعد از ورزش) و  زنان باردار و شیرده قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنند.
منابع غذایی حاوی بتاآلانین : منابع غذایی حاوی این آمینواسید شامل مرغ، گوشت و ماهی است.
عوارض مصرف بتاآلانین :مصرف مقادیر زیادی از بتاآلانین موجب پاراستزیا می‌شود که یک نوع حالت سوزش در پوست می‌باشد. این حالت بیشتر در نواحی صورت، گردن و پشت دست‌ها دیده شده است. همچنین بهتر است بدانید شدت سوزش با افزایش دوز افزایش می‌یابد، البته شواهدی وجود ندارد که پاراستزیای ایجاد شده موجب آسیب رساندن به بدن بشود.یکی دیگر از اثرات جانبی احتمالی آن کاهش تائورین است که از طریق کاهش جذب تائورین توسط عضلات، این کار صورت می‌گیرد.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر