یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آموزشی

عکس آفت زره دار و درمان گیاه از این آفت

عکس, عکس آفت زره دار و درمان گیاه از این آفت

آفت زره دار (حشره پولک دار)و خلاصی از آن موضوع این پست ما می باشد. تصویر این آفت را در بالا مشاهده میکنید. شاید بتوان گفت این بدترین آفتی است که می تواند به جان گیاه شما بیفتد. راه خلاصی کمی سخت تر است چون این حشرات به سرعت تکثیر شده و صدها نوزاد را به دنیا می آورند.نکته: مورچه ها از عسلک تولید شده از آفتهای مکنده مانند حشره پولک دار تغذیه میکنند و در مقابل، از این حشرات در مقابل دشمنان طبیعی شان محافظت میکنند. بنابراین یکی از اقدامات موثر برای کنترل آفت حشره پولک دار، روشهای طبیعی مقابله با مورچه هاست. در اولین گام باید با دست این حشره را بردارید. این گام جدی بوده و به اندازه گیاه و میزان تکثیر آفت بستگی دارد. یک پنبه را در الکل فرو برده و با نخ دندان یا ناخن حشرات را بردارید. این مرحله دشوار است، بنابراین باید مراقب باشید به گیاه آسیب نرسد. سپس با کمک حشره کش، آفت های ریزتر روی برگ را از بین ببرید. آفت زره دار در مقایسه با آفت های دیگر مقاوم است. ابتدا حشره کش و روغن چریش را امتحان کرده و در آخر آفت کش تخصصی را انجام دهید.

عکس, عکس آفت زره دار و درمان گیاه از این آفت

روشهای طبیعی و ارگانیک مقابله با آفت حشره پولک دار

– برای رهایی از شر این آفت زدگی، شاخه ها و برگهای آلوده را هرس کرده و منهدم کنید.

– هنگامی که جمعیت حشره پولک دار کم باشد میتوانید با دست آنها را از گیاه جدا کرده و از بین ببرید.

– گوش پاک کن یا یک تکه پنبه را به الکل آغشته کنید و به حشرات بمالید. میتوانید از محصولات بر پایه روغن چریش نیز برای این منظور استفاده کنید. این مواد در موارد آفت زدگی خفیف کارامد هستند.

– از حشرات مفید برای از بین بردن آفتها استفاده کنید. حشراتی مانند کفشدوزک و بال توری سبز شکارچیان طبیعی لاروهای حشره پولک دار هستند.

– از حشره کش و آفت کش های طبیعی و ارگانیک مانند صابون باغبانی و لیمونن (d-Limonene) استفاده کنید. این آفت کشهای ارگانیک میتوانند لاروهای حشرات را از بین ببرند. با این حال این محصولات در محیط مدت بسیار کمی باقی می مانند بنابراین در زمان تخم گذاری و بیرون آمدن نوزادان آفت باید چند مرتبه از این حشره کش ها استفاده کنید تا موثر باشد.

– محصولات حشره کش حاوی آزادیراختین یا آزادیراکتین نیز یکی از روشهای مقابله با این آفت است. آزادیراختین ترکیب آفت کش کلیدی موجود در روغن چریش است. این اسپری تغلیظ شده برای مصرف ارگانیک تایید شده و چند نوع عملکرد حشره کشی دارد که باعث میشود مقاومت آفت در مقابله آن محال باشد. مهمتر از همه این است که این ماده برای زنبورهای عسل و بسیاری از حشرات مفید دیگر سمی نیست.

– روغن باغبانی و سایر حشره کشهای بر پایه روغن گیاهی با از بین بردن لایه محافظ حشره به نابودی آن کمک میکنند و بر تمام مراحل زندگی حشره از تخم تا بلوغ تاثیر میگذارند.

– حشره کشهای گیاهی سریع الاثر یا فوری به عنوان آخرین راه حل مقابله طبیعی با این آفت باید در نظر گرفته شوند. مشتقات گیاهی که خاصیت آفت کش دارند کمتر از مواد شیمیایی سنتزی عوارض داشته و در محیط سریعتر تجزیه شده و از بین میروند بنابراین با محیط زیست سازگارترند.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر