یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آموزشی

عکس مگس قارچ و سم مگس قارچ

عکس, عکس مگس قارچ و سم مگس قارچ

یک آفت رطوبت دوست طبیعت مگس قارچ(مگس ریز سیاه) است که علاقه زیادی به خاک مرطوب دارد .تکثیر بیش از حد این حشره در طول زمان گیاه را ضعیف نموده و آن را رنگ پریده می کند. از آنجایی که هر ماده هربار ۳۰۰ تخم می گذارد بنابراین جمعیت این حشره به سرعت افزایش می یابد. اولین راه مبارزه با این حشره این است که بدون ایجاد استرس بر روی گیاه خاک را تا حد امکان خشک کنید زیرا این آفت در خاک مرطوب رشد نمی کند.

درمان و از بین بردن آن به صورت خلاصه :

یک روش آسان و موثر برای کنترل مگس قارچ استفاده از هیدروژن پراکسید است. یک پیمانه هیدروژن پراکسید ۳% را با چهار آب مخلوط کرده و به گیاه خود آب دهید. این محلول به سرعت تخم یا لارو را از بین می برد. همچنین خاک را اکسیژنه کرده و با تحریک رشد باکتری و قارچ گیاه را شاداب می کند. باید این روش را چندین بار تکرار کنید تا تمام تخم های جدید جاندار بالغ نیز از بین برود.اگر این روش هم موثر واقع نشد از کرم های لوله ای میکروسکوپی استفاده کنید تا به سرعت از این حشرات تغذیه کنند. تعویض گلدان و استفاده از خاک جدید راه حل دیگر است.

عکس, عکس مگس قارچ و سم مگس قارچ

درمان در قدم اول :تله ماسه ای بسازید. همه گیاهان عفونی خانه تان را جمع کنید و ۵ سانتیمتر از خاک روی گلدان آنها بردارید تا لاروهایی که پیش از این تخم گذاری شده حذف شوند. فورا این خاک را دور بریزید و این لایه را با ماسه جایگزین کنید. این ماسه باید عاری از مواد آلی بوده و سریعا خشک شود (شرایط نامطلوب برای تخمهای مگس قارچ). پیش از این که به گیاه آب بدهید، بگذارید خاک زیر ماسه نیز کاملا خشک شود. این کار همه لاورها را از خانه تان خارج کرده و نمیگذارد لارو جدیدی برایتان دردسر ایجاد کند.برای مگسهایتان آبمیوه سرو کنید. مگس قارچ بالغ به سادگی جذب مایعات شیرینی میشوند که بوی فساد میدهد. یک بطری آب میوه انگور خریداری کنید و آن را در نعلبکی کوچکی بریزید و نزدیک گیاه یا گیاهانی که سابقا عفونی بودند (و سطح خاک آنها را عوض کردید) بگذارید. در صورتی که یک شب بگذارید نعلبکی بماند وقتی بیدار میشوید، می بینید همه مگسهای قارچ مرده و شناور در این مایع جمع شده اند. این مایع را دور بریزید و دوباره ظرف را پر کنید تا زمانی که دیگر هیچ مگس قارچ بالغی نبینید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر