یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

غذاهای خطرناک در ماه اول بارداری

عکس, غذاهای خطرناک در ماه اول بارداری

مادران گرامی در سه ماهه اول بارداری از خوردن داروهای گیاهی چون رازیانه ، زیره ، زعفران ، عسل و …. کاملا خودداری کنید چرا که باعث سقط می شوند.

در طول ماه اول بارداری، مواظب باشین که از غذاهای زیر در رژیم غذایی تون اجتناب کنین:

۱-عدم مصرف غذاهای بسته بندی شده :
گرچه در تبلیغات درباره خواص اونها خیلی صحبت مبیشه اما اولین ماه حاملگی نباید غذاهای فرآوری شده یا بسته بندی شده مانند آب میوه ها، شیر غلیظ شده و غیره مصرف بشه زیرا اونها میتونن باعث ایجاد بیماری هایی با منشا شوند. در عوض، آب میوه های خانگی تازه و سالاد میوه رو مصرف کنین که مواد نگهدارنده هم ندارن. این فهرست هر چند مختصره، اما جامع هست و امیدواریم که شما رو تشویق کنه تا برنامه ریزی عاقلانه ای برای رژیم غذایی ماه اول بارداری تون داشته باشین. مراقب خودتون باشین تا یه سفر شاد در طول هشت ماه آینده داشته باشین!

۲- عدم مصرف غذاهای دریایی حاوی جیوه:
همانطور که پیشتر گفته شد، غذاهای دریایی به طور معمول حاوی مقادیر زیادی از متیل جیوه هستن، ترکیباتی که میتونن به شدت مانع رشد مغز جنین شوند. از اونجا که در ماه اول شما ممکنه شما متوجه نشین که باردار هستین، توصیه میشه مصرف غذاهای دریایی را هنگام تلاش برای باردارشدن محدود کنین. اگر شما مجبورین، فقط ماهی های آب شیرین رو در رژیم غذایی تون قرار بدین.

۳- اجتناب از مصرف پنیر نرم:
از انواع پنیر نرم اجتناب کنین زیرا اونها بیشتر با شیر غیر پاستوریزه ساخته شدن و میتونه حامل مسمومیت غذایی و دیگر باکتری ها باشه. علاوه بر این، پنیر های نرم گاز معده رو نیز تحریک می کنن. اجتناب از مصرف پنیر نرم در ماه اول بارداری
اجتناب از مصرف پنیر نرم در ماه اول بارداری

۴- اجتناب از مصرف مواد غذایی انقباضی:

مادر شما و سایر زنان مسن خانواده ممکنه قبلا به شما هشدار داده باشن که در چند ماه اول بارداری از مواد غذایی مانند آناناس، شیرین بیان و پاپایا خام و غداها و خوراکی های گرم استفاده نکنین. بله اونها درست میگن! این غذاها توانایی ایجاد انقباضات در اوایل بارداری رو دارن که ممکنه موجب سقط جنین و گرفتگی های جدی بشه. اجتناب از مصرف مواد غذایی انقباضی در ماه اول بارداری
اجتناب از مصرف مواد غذایی انقباضی در ماه اول بارداری

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر