یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

غذایی جدید با پاستا و مرغ به سبک مردم ایتالیا

عکس, غذایی جدید با پاستا و مرغ به سبک مردم ایتالیا
برای درست کردن این پاستای خوشمزه ی ایتالیایی با مرغ و سس سفید ( مایونز ) با ما همراه شوید. مواد لازم برای چهار نفر است .
پاستا ۳۰۰ گرم . قارچ ۲۰۰ گرم
سینه مرغ ۱ عدد  . شیر ۱ فنجان
سیر ۱ حبه . آب مرغ ۱ لیوان
پنیر پارمزان ¼ فنجان . آرد سفید ۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی . جعفری و روغن به اندازه کافی
برای تهیه پاستای ساده و خوشمزه با مرغ ابتدا سینه مرغ را پس از خارج کردن استخوان ها به قطعاتی به شکل پاستا خرد می کنیم به این صورت که عرض قطعات مرغ بین یک تا دو سانتی متر و طول آنها حدود ۴ سانتی متر باشد.پس از اینکه قطعات مرغ را خرد کردیم آنها را کنار می گذاریم. در ادامه قارچ ها را نیز پس از شستشو به صورت ورقه ای خرد می کنیم و کنار می گذاریم. در این مرحله قارچ را به همراه کمی روغن مایع داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم.سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم. در ادامه قارچ را کمی تفت می دهیم تا آب آن به طور کامل تبخیر شود، سپس قطعات مرغ را به همراه مقداری نمک و فلفل سیاه به قابلمه اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم.
ماکارونی یکی از غذاهای بسیار محبوب در جهان است که به عنوان یک غذای بین المللی در سراسر جهان شناخته شده می باشد . در این مرحله تفت دادن را تا زمانی که رنگ گوشت مرغ به خوبی تغییر کند و کمی سرخ شود ادامه می دهیم، سپس تابه حاوی قارچ و مرغ تفت داده شده را از روی حرارت کنار می گذاریم. در ادامه به سراغ آماده کردن سس پاستا می رویم.برای این منظور یک قابلمه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و آرد را به همراه کمی روغن مایع یا کره به قابلمه اضافه می کنیم ، آرد را کمی تفت می دهیم تا تغییر رنگ دهد و رنگش کرمی شود سپس شیر را کم کم اضافه می کنیم.حالا سس را به صورت متداوم هم می زنیم تا سس به جوش بیاید و کمی غلیظ شود، سپس آنرا کنار می گذاریم. در ادامه یک قابلمه پر از آب روی حرارت زیاد قرار می دهیم و اجازه می دهیم آب به سرعت به نقطه جوش برسد.سپس سیر را به همراه مقداری نمک و روغن مایع داخل قابلمه می ریزیم. در ادامه پاستاها را داخل قابلمه می ریزیم و اجازه می دهیم نرم و قابل خوردن شوند. توجه داشته باشید که زمان پخت هر نوع پاستا روی بسته آن نوشته شده است.البته معمولا زمان پخت پاستا ۵ تا ۱۰ دقیقه می باشد. پس از اینکه پاستا آماده شد، یک قابلمه مناسب روی حرارت قرار می دهیم سپس آب مرغ را به همراه مرغ و قارچی را که در مرحله دوم کنار گذاشته بودیم به قابلمه اضافه می کنیم.در ادامه پاستا را به قابلمه اضافه می کنیم و سس پاستا را نیز به همراه نیمی از پنیر پامیزان به مواد اضافه می کنیم. حالا مواد پاستا را به آرامی خوب مخلوط می کنیم تا سس به تمام نقاط پاستا برسد و پاستا و سس کاملا یکدست شوند.در این مرحله درب قابلمه را می گذاریم و اجازه می دهیم به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه پاستا روی حرارت بماند تا به طور کامل آماده شود. در این مدت بهتر است چند بار مواد پاستا را به آرامی زیر و رو کنید تا پاستا سفت نشود یا اینکه ته آن نسوزد.پس از اینکه پاستا آماده شد، آنرا از روی حرارت کنار می گذاریمف سپس داخل یک ظرف مناسب می کشیم. برای تزیین پاستا هم می توانیم از قطعات مرغ، جعفری خرد شده و باقیمانده پنیر پارمزان به همراه گوجه گیلاسی استفاده کنیم.اگر دوست دارید پنیر روی پاستا طلایی شود پس از اینکه پاستا آماده شد مقداری پنیر روی آن بریزید سپس به مدت ۱۵ دقیقه در فر قرار دهید تا پنیر روی پاستا طلایی رنگ شود. برای این منظور باید فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد بگذارید.پس از اینکه پنیر روی پاستا طلایی شد و آنرا از فر خارج کردید می توانید جعفری خرد شده را روی پاستا بریزید. البته در صورتی که تمایل داشته باشید پاستا را با پنیر فراوان تهیه کنید می توانید با استفاده از آموزش زیر گراتن پاستا درست کنید. نوش جان

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر