یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

فرق علائم کیست مثانه با سرطان مثانه

عکس, فرق علائم کیست مثانه با سرطان مثانه

در صورتی که پزشک برای شما بیماری کیست مثانه را تشخیص دهید اصلا نگران نشوید ، این نوع کیست ها معمولا نشانه ای از خود بر جای نمی گذارند و در اکثر موارد سرطانی نیستند. فرد مبتلا به کیست ممکن است ادرار مکرر یا دردناکی را تجربه کند یا شرایطی داشته باشد که با سایر بیماری ها اشتباه گرفته می شود.

این نوع کیست ها در افرادی که سیستم ادراری شان به طور طبیعی کار می کند به ندرت دیده می شود. چنین مواردی اغلب کوچک هستند و ضایعات بی خطری هستند که معمولا توجه افراد را به خود جلب نمی کنند.پزشک تنها زمانی که مشکلات لگنی را بررسی می کند می تواند چنین مواردی را بیابد.در مثانه، کیست می تواند نشانه ای مشابه با نشانه های پولیپ داشته باشد که رشد غیر طبیعی ضایعات سلولی است. بر خلاف کیست ها، پولیپ ها با سایر مواد پر نمی شود.

بیشتر کیست ها کوچک هستند و در بیشتر موارد به درمان خاصی نیاز ندارند. زمانی که کیست مثانه باعث ایجاد نشانه هایی در بدن شد و نیاز به برداشته شدن داشت، پزشک می تواند از میان گزینه های متعدد یکی را انتخاب کند او ممکن است تحلیه کیست یا سایر موارد را پیشنهاد نماید. برای کیست های بزرگ تر یا کیست هایی که پاره شده یا عفونی گشته اند پزشک می تواند از جراحی برای برداشتن آن استفاده کند.

کیست مثانه معمولا بی خطر است و بیشتر افراد هرگز متوجه آن نمی شوند. این موارد احتمال دارد باعث ایجاد عوارضی شود و پزشک به طور دوره ای آن را بررسی می کند و سلول های غیر طبیعی را تست می نماید. زمانی که فرد نشانه کیست مثانه را داشت یا به طور مکرر عفونت مجاری ادرار را تجربه کرد باید ارزیابی شود. تشخیص و درمان زودهنگام می تواند از بروز عوارض پیشگیری کند و فرد را راحت سازد.

نشانه های تخصصی کیست مثانه :

درد به هنگام دفع ادرار
خون یا رشته های خونی در ادرار
نیاز دردناک به دفع ادرار
نیاز مداوم و فوری به دفع ادرار
ناتوانی در کنترل مثانه
ادرار بیش از حد در شب
درد در کمر یا ناحیه لگن
بوی بد از ادرار

برای تشخیص این بیماری شما نخست باید به پزشک عمومی مراجعه کنید .پزشک عمومی که به وجود کیست مثانه مشکوک می شود می تواند فرد را به اورولوژیست ارجاع دهد.

وجود خون در ادرار، یکی از شایع ترین نشانه های سرطان مثانه محسوب می‌شود. این خون ممکن است در ادرار به صورت رنگ زرد تیره، قرمز روشن یا رنگ قهوه ای دیده شود. با اینحال، خون در ادرار می‌تواند متناوب باشد حتی زمانی که توسط بیماری‌های جدی ایجاد می‌شود. حاد و شدید بودن آن ربطی به شدت سرطان ندارد.وجود خون در ادرار می‌تواند نشان دهنده مواردی همچون عفونت مجاری ادراری؛ سنگ مثانه، سنگ کلیه و سرطان کلیه باشد.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر