یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آموزشی

فرق لنت ترمز نیمه فلزی با سرامیکی و ارگانیک

عکس, فرق لنت ترمز نیمه فلزی با سرامیکی و ارگانیک

لنت ترمز سرامیکی
این نوع از انواع مختلف لنت ترمز مزیّت ­های لنت­ های ترمز ارگانیک همچون بی صدا بودن را داراست ، ولی در عین حال معایب آن دسته از لنت ­ها را ندارد. انتخاب این نوع از لنت ترمز از میان انواع لنت ترمز به شما این امکان را می ­دهد که در شرایط جوّی و آب و هوایی مختلف بهترین عملکرد را از آن­ها مشاهده کنید.

همچنین، عواملی همچون تغییرات دمایی و استفاده­ مداوم از ترمز بر روی کیفیّت این دسته از لنت ­ها نسبت به انواع دیگر لنت ترمز تأثیر کم­تری دارد و شما می­ توانید با اطمینان بیشتری این نوع از لنت را از میان انواع مختلف لنت ترمز انتخاب کنید.

تنها ایراد این دسته از لنت­ ها این است که بالاترین قیمت را از میان انواع لنت ترمزها دارند و همین امر باعث شده است تا استفاده از آن­ها محدود شود. امروزه از ترکیبات مختلفی در کنار سرامیک برای ساخت انواع لنت ترمز سرامیکی استفاده می ­شود تا علاوه بر کاهش قیمت این نوع از لنت ­ها، کیفیّت عملکردی آن­ها را نیز بالا­تر ببرند.

هم چنین بخوانید :

مفید ترین اطلاعات درباره تعویض لنت ترمز و عیب یابی آن

لنت­ های نیمه فلزّی
این نوع از لنت­ ها از نظر کارکرد، ایجاد صدا و میزان سایش در رده­ میانی انواع لنت ترمز قرار دارند و می­ توانند تا خریداران خود را از نظر ویژگی­های ذکر شده راضی نگاه دارند. قیمت این گونه از لنت­ ها پایین تر از لنت ­های سرامیکی است و همین امر موجب شده تا استفاده از آن­ها بیشتر از دیگر انواع لنت ترمز باشد.

البتّه بد نیست بدانید که لنت ­های نیمه فلزّی نسبت به انواع لنت ترمز ارگانیک از قیمت بالا­تری برخوردارند که این بالا بودن قیمت به دلیل کیفیّت بالای این لنت­ های ترمز است.

لازم به ذکر است که انواع دیگری از لنت­ های ترمز مانند لنت­ های ترمز کم فلز و زینتری نیز وجود دارند که از نظر کاربرد و میزان استفاده در رتبه­ های بعدی نسبت به موارد گفته شده قرار دارند و در حال حاضر استفاده از این ۳ مورد بیشتر از موارد دیگر است.

لنت ترمز ارگانیک
منظور از لنت ترمز ارگانیک همان لنت ­های ترمز بدون آزبست هستند که از موادّی به غیر از آزبست در ساخت آن­ها استفاده می­ شود. این دسته از لنت های ترمز به دلیل موادّ استفاده شده در ساخت آن­ها صدای کمی‌ را در حین استفاده تولید می­ نمایند.

این نوع لنت­ ترمز به دلیل جنس خاصّ خود در دما­های پایین عملکرد بهتری را از خود نشان می ­دهند و ممکن است که در دما­های بالا دچار آسیب شوند. یکی از معایب این گونه از ترمز‌ها این است که ممکن است در دما­های بالا بوی بدی را از خود آزاد کند که این امر اصلاً خوش آیند به نظر نمی ­رسد.انواع لنت ترمز و کاربرد­های آن­ها

به طور کلّی، انتخاب این نوع لنت ­ها از میان انواع لنت ترمز در مواقعی که نیاز به استفاده­ مداوم از ترمز را دارید توصیه نمی­ گردد. زیرا استفاده از ترمز موجب داغ شدن لنت­ ها می ­شود و در این صورت ممکن است که ترمز بعد از گذشت مدّتی دیگر کارایی لازم را نداشته باشد و راننده را در مواقع ضروری با مشکل مواجه کند.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر