یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

فرق و تشخیص شقاق و بواسیر از هم

عکس, فرق و تشخیص شقاق و بواسیر از هم

شقاق مقعد و بواسیر هر دو باعث ایجاد درد و ناراحتی در این منطقه می شوند . اما این دو با هم کاملا فرق دارند و باید از هم تشخیص داده شوند. بسیاری از بیماران مبتلا به شقاق به علت درد قادر به تحمل معاینه نیستند اما اگر پزشک موفق مشاهده مقعد شود، ترکی را که در دیواره مقعد ایجاد شده مشاهده خواهد نمود. در صورتی که بواسیر موجب تورم عروق شده و پزشک در طی معاینه و یا خود بیمار زائده های بیرون زده از مقعد را لمس می کند.

تفاوت های این دو با هم :

درد : هر دوی این بیماری ها درد شدیدی را ایجاد می کند اما درد بواسیر به گونه ای است که بیمار در تمام طول روز آن را تجربه می کند در صورتی که شقاق تنها هنگام اجابت درد و سوزش ایجاد می کند.
تفاوت در درمان : اغلب شقاق ها با چندین روز مراقبت، تغییر رژیم غذایی و سبک زندگی بهبود می یابند در صورتی که درمان بواسیر به خصوص در مراحلی که دچار بیرون زدگی شده نیاز به درمان های تهاجمی تری دارد. البته هر دوی این بیماری ها اگر در مراحل ابتدایی باشند می توانند توسط درمان های خانگی بهبود یابند ولی قطعی ترین راه درمان این بیماری ها که بدون درد و خونریزی انجام می گیرد، استفاده از لیزر است.

علائم مشترک این دو بیماری :

خونریزی : یکی از مواردی که موجب شده این بیماری ها علائمی مشابه با یکدیگر داشته باشند، خونریزی از ناحیه مقعد و یا خون در مدفوع است.

درد : هر دو این بیماری ها درد شدید و اغلب غیر قابل تحملی را به همراه دارد که هنگام دفع شدت بیشتری می یابد.
خارش و سوزش : هر دوی این بیماری خارش و سوزش را به همراه دارد که تشخیص این دو از یکدیگر را با مشکل مواجه می کند.
التهاب و تورم : ایجاد التهاب هم در بیماری شقاق و هم در بیماری بواسیر قابل مشاهده است.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر