یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آرایشی

فرمول دکلره کردن مو بدون آسیب رسانی

عکس, فرمول دکلره کردن مو بدون آسیب رسانی
شما با کمک پودر دکلره می توانید موهای خود را بی رنگ کنید . برای دکلره کردن مو باید پودر دکلره را با اکسیدان فعال کنید. حال، وقتی که می‌خواهید موهای خود را رنگ کنید، با دانستن رنگ پایه مو، ممکن است آن رنگ به رنگ‌هایی مانند آبی، قرمز و زرد تجزیه شود و بر روی موها، هاله‌هایی به رنگ زرد و قرمز ایجاد کند.رنگ آبی به خاطر طول موج بسیار پایینش اغلب از روی موها به سرعت پاک می‌شود اما قرمز و زرد سماجت بیشتری دارند.برای این که این مشکل پیش نیاید موها باید دکلره شوند. این مشکل در رنگ مو‌های روشن بسیار سخت تر است. شاید بتوان با استفاده از مواد ضد زردی و قرمزی مانند اکسیدان های مخصوص و شامپوهای خاص در رنگ‌های تیره، زردی و قرمزی را کنترل کرد و از بین برد، اما در رنگ موهای روشن به هیچ عنوان اینگونه نیست.متاسفانه، این ماده سفید رنگ، باعث نازک شدن ریشه مو و ریزش آن نیز می‌شود. پراکسید موجود در پودر دکلره به همراه ماده آمونیاکی که در اکسیدان موجود است، می‌تواند موها را در خود حل کند؛ از آنجا که موها از ماده‌ای به نام کراتین ساخته شده‌اند، قادر به حل کردن مواد نیز می‌باشند. در صورتی که مواد در مدت زمان زیادی بر روی سر بماند، باعث نازک شدن و کم حجم شدن موها شده که به این حالت، سوختن مو با دکلره گویند.اما برای اجتناب از این مشکل، شما باید یک روش درست به هنگام استفاده از این ترکیب، روی موهای خود انتخاب کنید،حال برای دانستن این روش، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.
دکلره اگر در زمانی طولانی‌تر ولی با درصد کمتری روی موها بماند، می‌تواند هم، رنگ موها را روشن کند، هم به موهای شما کمتر آسیب برساند. این را هم توجه داشته باشید،که موها به هر حال با تماس با این ترکیب تا حدی آسیب می‌بینند، اما این آسیب زمانی که موها با روش‌های ملایم‌تری دکلره می‌شوند، کمتر می‌شود.
اکسیدان ۱۲% را دور بریزید
یکی از اصلی‌ترین دلایل آسیب دیدن موها در هنگام دکلره کردن، استفاده از اکسیدان قوی است. این واقعیتی است که در آرایشگاه ها برای اینکه موها را به سرعت روشن کنند، از اکسیدان‌های قوی مانند اکسیدان ۱۲% استفاده می‌کنند.
دکلره به کار رفته در این روش به خودی خود آسیب رسان نیست اما ترکیب این دو با یک دیگر سبب می‌شود موهای شما به شدت بسوزد. این تنها به خاطر آن است که دکلره کردن را می‌خواهیم سریع انجام دهیم.
زمان دکلره کردن دارای استانداردی است که برای رساندن مو به پایه های بالا، درحدود ۴۵ دقیقه باید زمان صرف شود، که این کار را می‌توان در دو نوبت هم انجام داد، یعنی یکبار به پایه ۸ برسانید و بعد از شستشوی این مرحله، مجددا مواد را بزارید تا به پایه ۱۱ برسد.برای رسیدن به پایه‌های بالای ۱۱، باید مرحله سوم را هم انجام دهید. البته این کار نیازی به شستشو مواد از روی سر ندارد، تنها کافی است بعد از گذشت ۴۵ دقیقه دوباره موارد را روی موها قرار دهید.
احتمالا تا الان فهمیده اید که دکلره بیشتر به صورت پودری در اختیار شماست. اما دکو کرم ها یعنی کرم هایی حاوی دکلره هم برای بی رنگ کردن مو به بازار آمده است که هیچ دست کمی از دکلره‌های پودری ندارد و می‌تواند موها را در بالاترین پایه ها روشن کند. پس می‌توانید بجای استفاده از انواع دکلره‌های پودری از کرم یا دکوکرم هم استفاده کنید.
سرم هایی محافظ که همراه دکلره می‌توان استفاده کرد
موها آن هنگام که به زیر دکلره می‌روند، همان طور که آب خود را به سبب باز شدن فلس‌های مو از دست می‌دهند؛ می‌توانند به همان اندازه هم مواد تغذیه کننده و رطوبت رسان و حتی کراتینه را هم بپذیرند.
از این رو در ترکیب مواد، می‌توان از روغن موهایی مانند روغن ترمیم کننده ایوروشه استفاده کرد. سرم‌های دو مرحله‌ای اولاپلکس مدل ول پلکس که طریقه مصرفی بسیار حرفه‌ای دارد، نمونه دیگری از آن است.
دکلره
استفاده از پودر دکلره رنگی برای زیباتر شدن موها
یکی دیگر از دکلره‌های رنگی، پودر دکلره سبز رنگ است که قرمزی مو را خنثی می‌کند و اگر می‌خواهید بعد از استفاده، رنگ موی شما به رنگ زیتونی در آید، می‌توانید مانند قبل، دو سانتیمتر واریاسون سبز به ترکیب اضافه کنید.
پودر دکلره آبی هم در میان انواع پودرها جایگاه خاصی دارد؛ این پودر هم مانند پودر سبز، خنثی کننده رنگ قرمزی در میان موهایی است که تن سرد دارند. مثلا کسانی که موهایشان سیاه پرکلاغی است، تن سردی را در موهای خود دارند، که باید با پودر آبی، قرمزی پدید آمده در موها را خنثی نمایند.
اما استفاده از انواع پودرهای رنگی، راه و روشی دارد که باید آن را رعایت کنید. شما از ابتدا نباید با پودرهای رنگی کار را شروع کنید، زیرا پودرهای رنگی نسبت به پودر سفید بسیار ضعیف تر هستند. شما ابتدا باید موها را با پودر سفید به پایه ۸ برسانید، بعد برای از بین بردن انواع ته رنگ‌های به وجود آمده در مو و همین طور رساندن مو به پایه بالاتر، از پودرهای رنگی فراخور ته رنگی که در موها پدید آمده است، استفاده کنید.
پایه‌های دکلره کردن مو
در مقاله چگونه موهای خود را دکلره کنیم به طور کامل درباره دکلره کردن موها و مراحل آن توضیح داده‌ایم، حتما این مقاله را بخوانید.
باز در ادامه، توضیح کلی راجع به آن می‌دهیم. حتما توجه داشته باشید که مواد شما نباید هنگام ترکیب کردن کف کند و همین طور ترکیب درست دکلره باید کاملا یک دست و روان باشد. البته ترکیب مواد وقتی روی مو قرار بگیرد، ناخواسته کف می‌کند که این امری طبیعی است. دانه‌های برجا مانده در ترکیب باید با هم زدن یک دست شود و شما باید این کار را تا یک دست شدن کامل ترکیب ادامه دهید.
استفاده از روغن‌هایی مانند روغن موی ایوروشه برای تغذیه مو و جلوگیری از آسیب دیدن مو بسیار مؤثر است. از این روغن حدود ۱۰ قطره در ترکیب خود بریزید.
برای هر ۱۰۰ میل اکسیدان یک اسکوپ پودر اضافه کنید.در هنگام رنگ باز کردن مو، توجه داشته باشید که بعد از ۳۰ دقیقه، بهتر است موها را چک کنید و در صورت نیاز به ماندن در این حالت، باید بعد از ۵ دقیقه، این کار را تکرار نمایید تا موها در مدت زمان زیادی در زیر این مواد قرار نگیرند.
چند مارک پودر دکلره فوق العاده خوب
همان طور که گفتیم، از خواص برتری‌بخش یک پودر دکلره می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
کف نکردن در ابتدا
نداشتن غبار
از همه مهم ‌تر نداشتن گاز
همه این‌ها یعنی آن که شما برای خرید یک پودر خوب باید دقت بیشتری به خرج دهید.
این واقعیتی است که همه پودرهای دکلره بالاخره با شدت و ضعفی که هر مو دارد، باعث روشن تر شدن مو می‌شوند، اما این که بعد از روشن شدن موها چیزی به اسم مو به درستی برای شما باقی بماند، مسئله‌ای به مراتب مهم‌تر از روشن شدن موهاست.
اما بهترین پودر‌های دکلره کدامند؟
جواب این سوال چندان به مارک رنگ موی شما مربوط نمی‌‌شود، که بخواهید از همان مارک پودر انتخاب کنید. پس هر مارک رنگ مویی را که انتخاب کرده‌اید، می‌توانید یک دکلره‌ای کاملا مجزا از آن را برگزینید.
فقط در انتخاب خود دقت کنید که برای ترکیب حتما اکسیدان هم نام پودر خود را هم سفارش دهید، چون کیفیت کار در گرو هماهنگی ترکیب دکلره با اکسیدان است.
دکلره کردن موها
دکلره کردن موها
در اولین قدم ما پودر دکلره دوماسی را به شما معرفی می‌کنیم. این پودر دکلره‌ در چند رنگ به همراه اکسیدان های ۶، ۹ و ۱۲% وکراتینه است، که می‌تواند موها را به راحتی روشن کند، بی آنکه از خود غبار، کف و گازی به جا بگذارد.
مارال هم پودر بسیار خوبی دارد. خوبی مارال این است که از ساشه ۳۰ گرمی تا جعبه‌ های ۱۰۰۰ گرمی با توجه به اندازه مصرف، می‌توان پودر را تهیه کرد و از آن استفاده نمود.
این واقعیتی است که پودر دکلره باید دور از دسترس اطفال قرار گیرد و اساسا ماندن مقداری پودر در خانه می‌تواند دردسر ساز باشد. پس باخرید پودر دکلره مارال ، میتوانید نیاز خود را با توجه به مصرف برطرف نمایید.
رینی‌فلاور هم یکی از آن برند های تولید پودر دکلره است که در محصولات خود برای رنگ مو فقط دکلره تولید می‌کند و البته پودر دکلره رینی فلاور، تولیدی بسیار باکیفیت است که با اکسیدان‌های کرمی موجود در هر برندی قابل استفاده است.
پس اگر مقداری اکسیدان خوب از هر برندی دارید ولی از کیفیت پودر خود راضی نیستید، از رینی‌فلاور استفاده کنید. این پودر از تمام پودرهای دکلره موجود قوی‌تر و سالم تر است و یک انتخاب عالی برای آرایشگران حرفه ای است.
شوارتزکف پروفشنال هم یک از بهترین‌های بازار ایران است. این برند با نام تجاری ایگورا شاید بیش از سی سال است که در ایران فعالیت می‌کند و رنگ موهای بسیار مرغوبی را به بازار ایران ارائه داده است. حال اگر می خواهید یک کار حرفه‌ای را تجربه کنید از دکلره ایگورا رویال شوارتزکوف استفاده کنید.
سورپرایز ویژه
تا الان هر چه درباره دکلره و کارکردهای آن توضیح دادیم، درباره کار با پودر بوده است. اما در اینجا می خواهیم یک مژده حسابی به شما درباره کار با دکو کرم‌ها بدهیم. درباره دکو کرم‌ها و این که چه توانایی‌هایی دارند، در دو مطلب به صورت کامل و جامع صحبت کرده‌ایم که این مطالب عبارتند از:
کرم دکلره، راهی بی ضرر برای رنگ کردن مو
دکو کرم و دکلره‌ای بی ضرر
در هر دو مطلب بالا گفته شد، که دکو کرم ها، موهای شما را تا ۳ پایه به تنهایی روشن می‌کنند و این هم به خاطر ضعیف بودن مواد رنگ بر در این کرم هاست.
اما حالا با تغییراتی که در ترکیبات دکو کرم‌های مارال و همین طور برند دوماسی به وجود آمده است این دکو کرم‌ها می‌توانند تا ۷ پایه موهای شما را روشن کنند. فقط کافی است از فرمول زیر استفاده کنید.مقدار یک به یک و نیم از دکو کرم مارال یا دکو کرم دوماسی را با اکسیدان ۹% مخلوط کنید، این مخلوط به خاطر مایع بودن دکو کرم به سرعت یک دست می‌شود و شما می‌توانید به راحتی آن را روی مو اجرا کنید؛ همین طور رنگساژ کردن با این ترکیب بسیار راحت تر است.این ترکیب را روی موها بگذارید و یک کلاه رنگ روی موها بکشید. ۴۵ دقیقه طول می‌کشد که موهای شما رنگ باز کند حالا موها را بشویید و کاملا با سشوار خشک کنید دوباره ترکیب را درست کنید و بعد به مدت ۱۵ دقیقه روی موهای خود بگذارید. در ۱۵ دقیقه دوم پایه موی شما به ۱۱ خواهد رسید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر