یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

فنون پختن قیمه ی مجلسی که نمی دانید

عکس, فنون پختن قیمه ی مجلسی که نمی دانید

از لیمو عمانی به عنوان چاشنی قیمه استفاده می‌شود، اما چطور می‌توان تلخی لیمو را گرفت؟ برای این منظور لیمو‌ها را با چنگال سوراخ کنید و به مدت ۵ دقیقه در آب جوش بجوشانید سپس آب آن را عوض کنید این کار را ۲ تا ۳ بار انجام دهید. نکته مهم دیگری که در خصوص لیمو باید رعایت کنید این است که برای خورشت قیمه حتماً از لیمو‌های زرد رنگ استفاده کنید، چون لیمو‌هایی که رنگ آن‌ها تیره است مخصوص قورمه سبزی هستند.برای تهیه خورشت قیمه باید لیمو عمانی را در ۲ مرحله اضافه کنید ۳ تا از لیموها را با چنگال سوراخ کنید به روشی که گفتیم در آب بجوشانید و نیم ساعت آخر به خورشت اضافه کنید البته قبل از اضافه کردن به خورشت با دست فشار دهید تا تلخی آن خارج شود بقیه لیموها را هم بشکانید پرک های آن را جدا کنید و ۱۵ قیقه آخر اضافه کنید.

چند دقیقه اول گوشت را هم نزنید چون آب می اندازد اما بعد بالای سر آن بمانید و مدام هم بزنید تا مزه ها به خرد گوشت بروند. به این نکته توجه داشته باشید که اگر حرارت خیلی کم باشد گوشت سفت می شود.

پیاز سفید بهترین پیاز برای مرینیت کردن گوشت ها است.

رنگ خوب خورشت یکی از نکات مهم است. می‌توانید رب را قبل از اضافه کردن با کمی روغن تفت دهید تا رنگ بهتری داشته باشد. اضافه کردن مقداری آبلیمو به رب در حال سرخ شدن ، رنگ آن را قرمز و زیبا می کند.

هرچه پیازداغ بیشتر باشد قیمه خوشمزه‌تر خواهد شد.

لپه را حتما از یک روز قبل خیس کنید تا هم سریع‌تر پخته شود و هم نفخ آن گرفته شود.

دارچین می‌تواند طعم بسیار خوبی را به قیمه بدهد، از دارچین غافل نشوید و این ادویه یا یک ساعت قبل از طبخ هم به خورشت اضافه کنید.

گوشت را با پیاز و ادویه به خوبی تفت دهد تا طعم گوشت در غذا غالب نشود.

توجه داشته باشید که خورشت قیمه برای جا افتادن حتما باید حداقل ۴ ساعت با دمای پایین روی شعله باشد.

اضافه کردن زعفران در ساعات آخر طبخ می‌تواند طعم متفاوتی را به خورشت بدهد.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر