یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

فواید و ضررهای حلقه لاغری هولاهوپ

عکس, فواید و ضررهای حلقه لاغری هولاهوپ
یکی از راه های سوزاندن کالری و چربی سوزی استفاده از حلقه هولاهوپ است. برای انجام این کار نیاز به تمرین و ممارست وجود دارد. فواید زدن هولاهوپ :(سعی کنید در ابتدا با ۵ دقیقه کار خود را آغاز نمایید و سپس بسته به توانایی بدنی خود ۵ دقیقه دیگر نیز به تمرین اضافه نمایید. برای مثال اگر اولین‌بار در ۵ دقیقه تمرین می‌کنید ۲ دقیقه استراحت نمایید و سپس ۱۰ دقیقه بعدی را آغاز کنید. تا اینکه حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقاً این کار را انجام دهید. البته می‌توانید در کنار آن ورزش‌های مکمل مثل دراز و نشست را نیز انجام داد.حلقه هولاهوپ مناسب، حلقه‌ای است که با سن، وزن و تجربه تمرین شما در ارتباط باشد. وزن حلقه نیز به میزان وزن شما بستگی دارد و اگر وزن شما کمتر از ۶۰ کیلوگرم است اصلاً توصیه نمی‌شود که از حلقه‌های لاغری سنگین استفاده نمایید.)
سلامتی قلب و عروق : ورزش قلب و عروق (که به عنوان هوازی نیز شناخته می شود) قلب و ریه های شما را تقویت می کند و جریان اکسیژن را در بدن شما بهبود می بخشد. این به نوبه خود می تواند خطر بیماری قلبی و دیابت را کاهش دهد ، سطح کلسترول را بهبود بخشد ، عملکرد مغز را تقویت کند و حتی استرس را کاهش دهد . هنگامی که با حلقه به یک ریتم ثابت رسیدید ، ضربان قلب شما افزایش می یابد ، ریه ها بیشتر کار می کنند و جریان خون بهبود می یابد.
بهبود تعادل:داشتن تعادل مناسب به شما امکان کنترل بهتر حرکات بدن را می دهد. همچنین به بهبود وضعیت بدن شما کمک می کند و به شما امکان می دهد تمرینات دیگری را با فرم صحیح انجام دهید . طبق مطالعه شورای ورزش آمریکا ، هر نوع فعالیت بدنی که شما را ملزم به حفظ وضعیت و پایداری کند ، مانند هولاهوپ ، می تواند به شما در حفظ و بهبود تعادل خود کمک کند .
کالری سوزی: سوزاندن کالری یکی از اهداف اصلی هنگام تلاش برای کاهش وزن است . هولاهوپ ورزشی است که هم باعث می‌شود از انجام آن لذت ببرید هم باعث سوزاندن کالری می‌شود . در حقیقت ، کلینیک مایو اعلام کرده است که به طور متوسط ​​، خانمها می توانند در طی یک جلسه ۳۰ دقیقه تمرین با حلقه ، حدود ۱۶۵ کالری و مردان ۲۰۰ کالری بسوزانند.
چربی سوزی:وقتی کالری را از طریق ورزش می سوزانید و تغییرات مناسب را در رژیم غذایی خود ایجاد می کنید ، احتمال کاهش چربی بدن را افزایش می دهید.در یک مطالعه که با برنامه تمرینی منظم هولاهوپ توسط ۱۳ زن در طول ۶ هفته انجام شده است ، مشخص شد که زنان به طور متوسط ​​۳.۴ سانتی متر در اطراف کمر و ۱.۴ سانتی متر در باسن چربی سوزانده‌اند.
به چالش کشیدن عضلات اصلی بدن :برای اینکه حلقه لاغری یا هولاهوپ در حال حرکت باشد ، به عضلات قوی و تحرک خوب در لگن خود احتیاج دارید. یادگیری نحوه استفاده از حلقه هولاهوپ ، و تمرین آن به طور مرتب ، یک روش عالی برای هدف قرار دادن و آموزش عضلات شکمی و همچنین عضلات ران است.
مضرات هولاهوپ : استفاده از حلقه لاغری برای افرادی که تجربه آسیب دیدگی از ستون فقرات،دیسک کمر و یا شکستگی در این نقاط را دارند به هیچ عنوان توصیه نمی شود و افرادی که از مشکلات قلبی رنج می برند پیش از اقدام به فعالیت با حلقه ورزشی حتما باید با پزشک متخصص مشاوره کنند. استفاده از حلقه هایی با وزن بیش از ۲ کیلوگرم سبب فشار و کبودی در کمر می شود وبرای تمرین، انتخاب وزن مناسب حلقه خود یک فکتور مهم محسوب می شود. استفاده نا متعارف و بیش از اندازه سبب فشار در پهلوها و کمر خواهد شد و پیشنهاد می شود در روز بیشتر ۴۰ الی ۴۵ دقیقه با حلقه تمرین نشود. برای کم شدن فشار تمرین می توان هر ۵ دقیقه جهت گردش حلقه را تقییر داد که این عمل خود یک نوع تنوع در انجام تمرین است و می توان برای کم کردن فشار حاصل از تمرین بر روی زانوها، پاها را کامل صاف نگه نداشت و هر از گاهی حرکات ایستایی پا را عوض کرد. در صورت رعایت این اصول تمرینی حلقه ورزشی هیچ ضرری برای سلامت بدن نخواهد داشت و با انجام یک برنامه تمرینی مناسب می توان به تناسب اندام رسید.یکی از متداول‌ترین معایبی که ممکن است اکثر این محصولات داشته باشند کبودی بدن خواهد بود. این امر هم کاملاً طبیعی است به دلیل اینکه نیروی گریزازمرکز در هنگام چرخش بیشتر می‌شود و مقاومت حلقه و برخورد با بدن باعث افزایش فشار به روی مویرگ‌های زیرپوست شده و آن را به‌نوعی از بین خواهد برد. همین امر باعث کبودی موقت می‌شود البته ازآنجایی‌که بدن به‌مرور این مویرگ‌ها را ترمیم می‌کند کبودی نیز از بین خواهد رفت. توصیه می‌شود زمان تمرینات را در ابتدا کوتاه نمایید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر