یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آرایشی

فواید و معایب ماسک ورقه ای صورت

حتما شما هم تا بحال در فضاهای مجازی ماسک ورقه ای صورت را دیده اید که به سادگی و بدون هیچ کثیف کاری روی صورت قرار می گیرد. این ماسکها چه تاثیری دارند ؟ماسک‌های ورقه‌ای، ماسک‌های نازک و از پیش آماده ای هستند که به سرم هایی مانند مایع یا هیدروژل های غنی شده با مواد مغذی آغشته می‌شوند.. این محصولات مراقبت از پوست سرشار از مواد مغذی هستند و به پوست شما احساس شادابی می دهند!

قبل از اینکه استفاده از این ماسک ها را شروع کنید، باید پوست خود را آماده کنید. برای این کار ابتدا پوستتان را با یک شوینده مناسب نوع پوست خود بشویید. سپس یک لایه برداری پوست صورت ملایم انجام دهید تا منافذ پوست شما باز شده و مواد مغذی ماسک به راحتی به پوستتان نفوذ کند.  یکی دیگر از کارهایی که قبل از گذاشتن ماسک باید انجام دهید، استفاده از تونر پوست است. تونر سطح pH پوست شما را متعادل می کند و به باز شدن منافذ صورت کمک می کند. به این ترتیب، پوست شما خنثی شده و آماده دریافت مواد مغذی خواهد بود.

عکس, فواید و معایب ماسک ورقه ای صورت

سپس، ماسک را از بسته بندی آن خارج کرده و روی صورت تمیز قرار دهید. اجازه دهید به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه روی صورتتان بماند و سپس آن را بردارید و از صورت شاداب و با طراوت خود لذت ببرید. این ورقه ها در ابعاد و اندازه‌های جهانی ساخته می شوند و با تمام ساختارهای صورت مطابقت دارند. توصیه می شود نوع ماسک را با توجه به نوع پوست خود انتخاب کنید و ۲ تا ۳ بار در هفته از آن استفاده کنید.

فواید این ماسک ها :

سم زدایی
پوست شما روزانه در معرض کثیفی، سبوم، عرق، آرایش و سایر عناصر محیطی آسیب زا قرار می گیرد. این سموم راه خود را به عمق پوست باز می کنند و می توانند منافذ پوست شما را مسدود کنند. افرادی که پوست چرب دارند منافذ باز و بزرگی دارند که بیشتر از سایر انواع پوست مستعد گرفتگی هستند. ماسک ورقه ای مخصوص سم زدایی به باز شدن این منافذ کمک می کند و تمام آلاینده ها را از پوست خارج می کند. ماسک های ورقه ای که حاوی زغال هستند، تمام ناخالصی های به دام افتاده را بیرون می کشند و اندازه منافذ بزرگ را کاهش می دهند.

آبرسانی
این ماسک ها برای آبرسانی صورت عالی هستند. صورت شما در یک سرم آبرسان قوی که ماسک به آن آغشته شده است غرق می شود و به طور کامل پوست شما را هیدراته می کند.

بهبود کیفیت پوست
ویتامین ها و مواد معدنی بی شماری در سرم ماسک های ورقه ای وجود دارد. بسته نوع به مواد تشکیل دهنده ماسک هایی که انتخاب می کنید، می توانند به پاکسازی پوست، و حفظ رنگ پوست با درخشندگی فوق العاده صورت شما کمک کنند.

روشن کردن پوست
گرد و غبار، آلودگی و استرس از جمله عواملی هستند که باعث می شوند پوست شما به مرور زمان کدر و فرسوده شود. در این زمان، ماسک ورقه‌ای روشن‌کننده می‌تواند جان تازه‌ای را به پوست خسته شما القا کند، رنگ پوست شما را یکدست کند و چهره کدر شما را روشن کند. برای بازگرداندن درخشندگی و درخشش پوست خود، هفته ای دو یا سه بار از ماسک ورقه ای روشن کننده استفاده کنید.

بهبود آکنه
آلاینده های محیطی، عادات غذایی ناسالم و تغییرات هورمونی منجر به ایجاد جوش های آزاردهنده ای روی صورت می شوند. به همین دلیل، بسیاری از خانم ها به دنبال ماسک هایی هستند که بتوانند جوش صورتشان را کنترل کند.. برخی از ماسک های ورقه ای آغشته به مواد تسکین دهنده و آرام بخش مانند جلبک، روغن درخت چای، آلوئه ورا و اسید سالیسیلیک هستند که به کنترل ترشح چربی کمک می کندن، منافذ را پاک می کنند، آلودگی را از بین می برند و از ایجاد جوش جلوگیری می کنند. همچنین، این ماسک ها باعث کاهش سوزش و التهاب در پوست مستعد آکنه می شوند.

جوانسازی پوست
همه ما دوست داریم پوستی جوان و بدون علائم آزاردهنده پیری مانند چین و چروک، خطوط ریز، لکه و غیره داشته باشیم. اگرچه جلوگیری از تغییرات ناشی از افزایش سن ممکن است کار بسیار سختی به نظر برسد، اما کند کردن روند پیری کاری است که برخی از محصولات مراقبت از پوست انجام می دهند. ماسک ورقه ای هیالورونیک اسید، آلوئه ورا، روغن‌های ضروری نه تنها علائم مختلف پیری را کاهش می‌دهند، بلکه پوستی شاداب و درخشان را به ما می دهند.

استفاده آسان
استفاده و برداشتن ماسک های ورقه ای صورت بسیار آسان است، فقط باید آن را روی صورت بگذارید، نگه دارید و بدون دردسر تمیز کردن سایر ماسک های صورت آن را بردارید. آن ها همچنین یک راه حل اقتصادی و در عین حال موثر برای آبرسانی پوست در مقایسه با درمان های گران قیمت هستند.

معایب ماسک های ورقه ای صورت
از آنجایی که این ماسک ها فقط به منظور تغذیه و آبرسانی پوست تولید شده اند، نمی توانند مانند ماسک های خمیری، مانند یک ماسک لایه بردار خانگی، لایه بردار خوبی باشند. همچنین، اگر بی کیفیت باشند، سرم آن ها قبل از اینکه بتواند پوست را تغذیه و آبرسانی کند، تبخیر می شود.

۲. دستورالعمل های روی بسته بندی را دنبال کنید
از آنجایی که هر ماسک ویژگی های خاص خود را دارد، ممکن است دستور استفاده از آن ها نیز کمی با هم متفاوت باشد. بنابراین، ساده ترین کاری که می توانید بکنید این است که نحوه استفاده از ماسک را بخوانید و مطابق آن دستورالعمل ها استفاده کنید.

۳. ماسک را کامل به پوست بچسبانید
مهم است که برای استفاده کامل از مزایای ماسک های ورقه ای، آن ها را به طور کامل روی صورتتان بچسبانید. به طوری که احساس کنید ماسک لایه دوم پوست شماست. هرچه ماسک بیشتر به صورت شما بچسبد، تاثیرگذاری آن نیز بیشتر خواهد بود. بنابراین، ماسک را به طور کامل روی صورتتان باز کنید و بگذارید تمام قسمت های صورتتان را پوشش دهد.

۴. ماسک را بیش از اندازه روی پوستتان نگه ندارید
گذاشتن ماسک برای مدت طولانی تر روی پوست شما تاثیری نخواهد داشت. اگر ماسک ورقه ای بیش از حد خشک شود، ممکن است اسمز معکوس اتفاق بیفتد و رطوبت از پوست به داخل ماسک خشک بازگردد. بنابراین، حتما ماسک را تا زمانی که هنوز مرطوب است بردارید.

۵. بلافاصله بعد از ماسک صورت خود را نشویید
سرمی که از روی ماسک به پوست شما منتقل می شود، اثرگذاری خود را حتی بعد از برداشتن ماسک نیز ادامه می دهد. بنابراین، برای اینکه به طور کامل از مزایای ماسک استفاده کنید، بلافاصله پس از آن صورت خود را نشویید. اگر بعد از استفاده احساس چسبندگی روی صورت خود دارید، پیشنهاد می کنیم نوع ماسکتان را عوض کنید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر