یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

فواید گردو بیشتر است یا ضرر های آن

عکس, فواید گردو بیشتر است یا ضرر های آن

این میوه ی پرخاصیت برای افرادی که ناراحتی معده و کبد دارند میتواند خطر آفرین باشد. از طرف دیگر اگر شما به گردو حساسیت دارید بهتر است مصرف خود را کاهش دهید.درخت گردو برخلاف سایر درختان در شب با دریافت اکسیژن؛ مقدار زیادی گاز کربنیک تولید میکند که باعث بروز خفگی افرادی که در زیر آن قرار دارند میشود.یکی از مهم ترین نکاتی که مصرف کنندگان گردو باید بدانند، نکات بهداشتی درباره ی گردو است. گردو دارای مقدار زیادی چربی طبیعی است که با قرار گرفتن در معرض حرارت اکسید شده و باعث تغییر طعم و بوی آن خواهد شد. گردوهایی که کهنه هستند و رنگشان به زرد یا قهوه ای تیره تغییر پیدا کرده است. همچنین طعم تندی دارند؛ بسیار برای بدن مضر بوده و اصلا نباید مصرف شوند.

گردو میوه ای با طبیعت گرم است. این میوه در دسته ی مغزهای بسیار مفید برای بدن شناخته شده و طرفداران بسیار زیادی دارد. باید توجه داشته باشید که مصرف بی رویه ی هر ماده ی غذایی، هرچقدر هم که مفید باشد، میتواند باعث بروز آسیب هایی به بدن گردد.اگرچه گردو یک منبع غنی از بسیاری از مواد معدنی و ویتامین ها و…. برای بدن است. اما هرگز بیشتر از ۵ عدد در روز نباید مصرف شود. به علت چربی بسیاری که دارد در صورت مصرف بی رویه باعث افزایش میزان چربی خون خواهد شد.همچنین گردو باعث بروز حساسیت هایی در دهان و گلو و لوزه خواهد شد. اگر گرم مزاج هستید بهتر است پس از مصرف گردو دهان خود را بشویید و یا کمی انار ترش یا سرکه مصرف کنید.

گردو به علت استرول های گیاهی که دارد، میزان کلسترول بد خون را به شدت کاهش میدهد. به این ترتیب احتمال بیماری های قلبی و عروقی تا حد زیادی کاهش میابد.گردو به علت ویتامین E,B فراوانی که دارد باعث حفظ سلامت پوست شده و بروز چین و چروک ها و یا آسیب های نور خورشید به پوست نیز جلوگیری خواهد کرد. همچنین به علت وجود امگا ۳ و ۶ و ۹ در گردو فولیک مو تغذیه شده و از شوره و ریزش مو جلوگیری میکند.شاید جالب باشد بدانید گردو یک کنترل گر بسیار خوب برای کاهش وزن است. مصرف گردو قبل از غذا، گردو اشتهای کاذب را از بین میبرد و با فیبر فراوانی که دارد، از گرسنگی سریع جلوگیری میکند.اکسید شدن چربی ها در خون باعث بروز مشکلاتی از قبیل تصلب شرائین میشود. مصرف گردو لیپیدهای خون را کاهش میدهد و از رشد سلول های سرطانی جلوگیری میکند. به خصوص خطر ابتلا به سرطان پستان را کاهش میدهد.گردو دارای مقادیر زیادی امگا ۳ است که به بهبود عملکرد مغز کمک میکند. گردو باعث بهبود گردش خون و جریان آن در سرخرگ ها خواهد شد. گردو به انعطاف پذیری قلب کمک شایانی کرده و از افراد در برابر حمله ی قلبی محافظت میکند.

در هر ۱۰ گرم از مغز گردو خشک:
ویتامین های از قبیل ویتامین A 3 واحد، ویتامین B1035 میلی گرم، ویتامین B2 0.012 میلی گرم، ویتامین B3 0.1 میلی گرم، ویتامین C 0.2 میلی گرم در مغز گردو وجود دارد.
مواد معدنی از قبیل پتاسیم ۵ میلی گرم، سدیم ۰٫۲ میلی گرم، آهن ۰٫۳ میلی گرم، فسفر ۳۸ میلی گرم، کلسیم ۱۰ میلی گرم در مغز گردو وجود دارد.
سایر مواد مواد موجود از قبیل مواد نشاسته ای ۱٫۳ گرم، مواد چربی ۶٫۵ گرم، پروتئین ۱٫۴۸ گرم و آب ۰٫۳۵ گرم میباشد.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر