یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

فوت های کوزه گری نریختن کباب کوبیده و حرفه ای شدن آن

عکس, فوت های کوزه گری نریختن کباب کوبیده و حرفه ای شدن آن

ترفند اول برای درست کردن کباب کوبیده حرفه ای :

گوشت مورد استفاده در کباب کوبیده بهتر است از دو بخش چرب و خشک تشکیل شود. بهترین قسمت ها مغز ران و شکمبه هستند که توصیه می شود مخلوط مو با هم چرخ شوند.یکی از نکاتی که باعث منسجم شدن کباب کوبیده رستورانی می شود این است که گوشت را قبل از چرخ کردن نمی شویند، پس گوشت کباب را نباید بشویید. این کار باعث می شود که گوشت چسبندگی خودش را از دست بدهد. به همین دلیل بهتر است از مراکز پروتئینی معتبر گوشت را تهیه کنید.برای این گوشت کباب کاملا یکدست باشد، بایدگوشت و دنبه را با هم چرخ کنید، به این صورت که گوشت و تکه های چرب یار به صورت کوچک خرد کنید و به صورت ترکیبی چرخ کنید. . برای اینکه گوشت کاملا له شود می توانید بیش از یک بار آن را چرخ کنید.

ترفند دوم برای درست کردن کباب کوبیده حرفه ای : 

* گرفتن کامل آب پیاز ، پیاز را ریز رنده بزنید و آب آن را کامل بگیرید تفاله پیاز باید کاملا حشک و بی آب باشد.(برای گرفتن آب پیاز می توانید پیاز رنده شده را در تنظیفی تمیز بریزید و آب آن را بگیرید، به طوری که حتی قطره ای آب باقی نماند)

ترفند سوم برای درست کردن کباب کوبیده حرفه ای : 

ادویه های مناسب کباب کوبیده، زعفران، نمک و مقدار کمی فلفل سیاه هستند. البته زعفران را در کباب کوبیده زعفرانی استفاده می کنند و لزومی ندارد که در کباب کوبیده ساده ریخته شود.  استفاده از زردچوبه در تهیه این غذا خطای بزرگی است.

ترفند چهارم برای درست کردن کباب کوبیده حرفه ای :  هرگز برای تهیه کباب کوبیده از آرد، نان خشک یا جوش شیرین استفاده نکنید، زیرا اگر تمام نکته ها را در تهیه مایه گوشت به کار ببرید، دیگر استفاده از مواد یاد شده، آن هم برای راحت تر به سیخ کشیدن کباب، لزومی ندارد.

ترفند پنجم برای درست کردن کباب کوبیده حرفه ای :

برای نریختن کباب ، بعد از مخلوط کردن تمام مواد با هم بهتر است که چند ساعت گوشت در یخچال بماند تا در اصطلاح آشپزی «بیات» شود. بعد از به سیخ کشیدن کباب ها، سیخ ها را هم مدتی در یخچال قرار دهید و بعد آنها را برای طبخ روی آتش بگذارید تا از ریختن گوشت روی آتش جلوگیری شود.

ترفند ششم برای درست کردن کباب کوبیده حرفه ای :

خوش طعم ترین نوشیدنی با کباب کوبیده دوغ مزه دار شده با سماق، گل سرخ، نعناع و پونه خشک است که توصیه می شود با نمک کم تهیه شود.

ترفند هفتم برای درست کردن کباب کوبیده حرفه ای :

فاصله سیخ ها از آتش نباید کم باشد زیرا باعث می شود کباب ها بسوزند. این فاصله زیاد هم نباید باشد تا کباب ها نپخته باقی نمانند. تند تند چرخاندن سیخ ها هم باعث می شود مغز کباب ها نپخته بماند. پس به آرامی آنها را روی آتش بگردانید.

ترفند هشتم برای درست کردن کباب کوبیده حرفه ای :

یکی از روش هایی که برای چسبندگی بیشتر مایه کوبیده استفاده می شود، این است که از مقداری گوشت مرغ استفاده می شود. شما هم می توانید برای چسبندگی بیشتر، کمی گوشت مرغ چرخ شده نیز به مواد کباب اضافه کنید. البته این کار الزامی نیست.

ترفند نهم برای درست کردن کباب کوبیده حرفه ای :

برای داشتن کباب خوشمزه بهتر است آن را روی ذغال کبابی کنید. البته کباب پز نیز می تواند به شکل یکسانی حرارت را منتقل کند و برای این کار مناسب است. در ابتدای کباب کردن، باید شعله بالا باشد تا روی کباب خودش را کمی بگیرد. باید به سرعت سیخ ها را بچرخانید و همین طور آتش را باد بزنید. با این کار هر دو سمت کباب به شکل یکسانی نیم پخت می شود. بعد از نیم پخت شدن کباب ها، باید حرارت را کم کنید و اجازه دهید تا کباب ها به خوبی مغز پخت شوند.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر