یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

فوت و فن آش سنتی کردستان آش شه له مین

عکس, فوت و فن آش سنتی کردستان آش شه له مین

اگر میخواهید این غذای سنتی کردستان طعم سنتی خود را حفط کند حتما از  استفاده از سبزیجات تازه و ارگانیک استفاده کنید. سبزیجات خشک شده قدیمی یا سبزی های فریز شده عطر آنچنانی ندارند.. همیشه سعی کنید تا آش شه له مین کردستان با حرارت ملایم طبخ گردد. شعله زیاد باعث می شود تا آش شه له مین کردستان ته گرفته و طعم آن به سوختگی برود.برای سبزیجات هم سبزی درشت خرد شده و بدون ساقه باشد. این یکی از فوت های کوزه گری برای طبخ هر نوع آش است.

مواد لازم

از مواد زیر صد گرم :
نخود ، عدس ، کشمش ، گردو

شلغم نیم کیلو

۵۰ گرم آلوچه و ۵۰ گرم برگ زردآلوی خشک

۲ عدد پیاز

نمک و فلفل به میزان لازم

آموزش: قدم اول نفخ گیری حبوبات از شب پیش . سپس نخود و عدس را همراه مقداری آب داخل یک قابلمه مناسب ریخته و آن را روی حرارت مناسب قرار دهید تا بپزند. شلغم را از آب خارج کنید و بعد از اینکه عدس و نخود نیم پز شد، آن را به قابلمه بیفزایید.اجازه دهید آش کمی جا بیافتاد و لعاب بیندازد.

در این مرحله برگه قیسی، آلوچه، کشمش و گردو را به قابلمه اضافه کنید و هم بزنید تا مواد کاملا مخلوط شوند. درب قابلمه را گذاشته و اجازه دهید آش خوب بپزد.پوست پیاز را گرفته و آن را خلالی خرد کنید. یک تابه مناسب را روی حرارت قرار داده و داخل آن روغن بریزید. بعد از اینکه روغن داغ شد، پیاز را داخل آن تفت دهید تا طلایی رنگ شود. سپس پیاز داغ را همراه کمی نمک و فلفل به آش اضافه کرده و آن را از روی حرارت برداشته و سرو کنید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر